آفتاب

سردار نقدی: اگر به مردم اعتماد کنیم در عرصه اقتصاد فتح المبین به وجود می‌آید

سردار نقدی: اگر به مردم اعتماد کنیم در عرصه اقتصاد فتح المبین به وجود می‌آید

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: امروز در عرصه اقتصاد جنگ نابرابر قرار داریم و دشمنان صف آرایی کردند و باید همدلی را به کار بگیریم اگر به مردم اعتماد کنیم در عرصه اقتصاد فتح المبین به وجود می‌آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، سردار محمدرضا نقدی پیش از ظهر امروز (11 دی ماه) در نهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان افزود: دشمن برای ضربه زدن به کشور در عرصه نظامی عاجز شد و نتوانست در برابر ملت ایران کاری از پیش ببرد همه مردم ما آمادگی دفاع از کشور را دارند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان پس از اینکه در عرصه نظامی عاجز شدند به تهاجم فرهنگی امید بستند و در این زمینه خیلی فعالیت کردند هر چند می‌دانند در کوتاه مدت نمی‌توانند کاری کنند و برای رسیدن به هدف احتیاج به برنامه‌های دراز مدت دارند که در این زمینه نیز ما برنامه داریم و آنها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

نقدی تصریح کرد: دشمن با تمام توان دست به تهاجم فرهنگی زده است، غافل از این‌که بسیج با برگزاری جبهه انقلاب فرهنگی در حلقه‌های صالحین، برگزاری یادواره‌های شهدا و اردوهای راهیان نور حرکت دشمنان را خنثی کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان امروز دل به ایجاد مشکلات برای کشورمان در عرصه اقتصادی بسته‌اند افزود: اقتصاد مقاومتی راهکاری است که می‌تواند ما را از این گردنه عبور دهد و مسئله را حل کند.

نقدی با ارائه راه‏کاری در این شرایط اقتصادی تصریح کرد: افزایش تولید بدون سرمایه گذاری کلان بهترین راه برای مقاومت اقتصادی در این شرایط است زیرا همه دنیا می بیند فشاری که بر اقتصاد ماست و اگر از آن عبور کنیم دنیا تصویر خوبی از نظام ما خواهند داشت.

وی با بیان اینکه مسئله اقتصادی مرتبط با آسایش و آرامش مردم است، بیان کرد: به همین دلیل است که دشمنان بسیار تلاش می کنند کشور را در این عرصه شکست دهند اما مردم ما با پیروی از رهنمودهای رهبری از این مسئله نیز سربلند بیرون خواهند آمد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: رهبری فرمودند در کشور مشکلات حل نشده کم نداریم و اگر آن طور که در دفاع مقدس به مردم مجال برای حل مشکلات دادیم امروز نیز در اقتصاد هم این فرصت را بدهیم مشکل حل می شود.

وی با بیان اینکه خصوصی سازی به تنهایی به معنای مردمی کردن اقتصاد نیست، بیان کرد: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تصریح شده کسی که سرمایه دارد بیایید کار را به دست بگیرد این به معنای مردمی کردن فعالیت های اقتصادی نیست بلکه در مردمی کردن اقتصاد باید بخش عمده فعالیت‌ها را به صاحبان قدرت کار که همان مردم هستند سپرده شود و آنها بتوانند در این عرصه نقش ایفا کنند.

نقدی اضافه کرد: بسیج سازمان مردمی است و توسط خود مردم که دوست دارند از انقلاب پاسداری کنند سازماندهی می‌شود و باید از این ظرفیت بسیج در تمامی عرصه‌ها به ویژه اقتصاد استفاده کرد.

وی افزود: در جنگ هوشمندانه عمل شد و از این ظرفیت استفاده شد و به موفقیت رسیدیم. نیروهای مردمی به میدان آمدند و خود مردم دشمن را متوقف کردند تا جایی که مقام معظم رهبری فرمودند اگر بسیج نبود سرنوشت جنگ چیز دیگری می‌شد و دشمن قالب می شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطر نشان کرد: امروز در عرصه اقتصاد جنگ نابرابر قرار داریم و دشمنان صف آرایی کردند و باید همدلی را به کار بگیریم اگر به مردم اعتماد کنیم در عرصه اقتصاد فتح المبین به وجود می آید.

وی با بیان اینکه امروز به دلیل نارسایی مدیریتی و توطعه دشمن دچار رکود تورمی هستیم بیان کرد: راههای کمی وجود دارد برای اینکه همزمان بخواهیم رکود و تورم را از بین ببریم؛ طبق بررسی‌ها دیدیم اگر ظرفیت‌های به کار گرفته نشده را بیاوریم در صحنه، تولید را بالا ببریم همزمان می‌توان هم رکود هم تورم را از بین برد.

این میدان بزرگی است و بسیج سازندگی در نقاط محروم خدمات رسانی می کند، دولت هم از آن نفع می برد بسیج سازندگی در عمق روستاها رفت با تعهد و بدون نظارت های زیاد کار خود را با کیفیت انجام می دهد.

نقدی با بیان اینکه واحدهای اقتصاد مقاومتی به کار بسیج سازندگی اضافه شده است، عنوان کرد: امروز داریم برنامه ریزی می کنیم مدل های عرصه دامپروری و مواد غذایی انجام شده در عرصه صنعت را هم برای تولید مردمی داشته باشیم، در اینگونه طرح ها محورهایی توسط کارشناسان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بسیج برای اقتصاد مقاومتی در اختیار مدیران است خاطر نشان کرد: مدیران طراحی کنند که چگونه می شود از مردم استفاده کرد باید از روش های بروکراتیک خارج شویم و کار فوق العاده انجام دهیم اگر در عرصه اقتصاد و تولید به بسیج اعتماد شود و مردم را به کار بگیریم کارهای بزرگ در اقتصاد اتفاق می افتد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان انیکه سرمایه های سرگردان در هرمزگان زیاد است افزود: عده خاصی پول های زیادی دارند آنها را تشویق کنیم در آب شیرین کن سرمایه گذاری کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بهترین خاک و آفتاب برای تولید غذا در استان وجود دارد که فقط آب آن شور است اگر در این مسئله سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در این عرصه کنیم می توان کار بزرگی انجام داد.

انتهای پیام

کد N654318

وبگردی