آفتاب
پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان

رئیس جهاد دانشگاهی: وحدت بالاترین نیاز کشور است

رئیس جهاد دانشگاهی: وحدت بالاترین نیاز کشور است

رئیس شورای سیاست‌گذاری پنجمین دوره مسابقات ین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان رسیدن به وحدت را بهترین و بالاترین نیاز در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا طیبی در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان با خیرمقدم خدمت مهمانان و متسابقین این دوره از مسابقات و خیرمقدم به رئیس‌جمهور کشورمان، اظهار کرد: بسیار خوشحال هستم که این مسابقات را در نزدیکی هفته وحدت برگزار می‌کنیم؛ چراکه رسیدن به وحدت بهترین و بالاترین نیاز است.

وی ادامه داد: آن‌چه که قرآن مکررا به آن تأکید دارد، پرهیزاز اختلاف و تفرقه افکنی است؛ چراکه این کارها سبب افول و نزول قدرت اسلامی می‌شود. متأسفانه یک عده که خود را پیرو قرآن می‌دانند چهره اسلام را مخدوش کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اکنون هر حرکتی که بتواند به از بین بردن فعالیت آن‌ها کمک کند، کمک مبارکی است. در حال حاضر این مسابقات برای پنجمین بار است که برگزار می‌شود. تاکنون به صورت دوسالانه برگزار می‌شد. اولین دوره مسابقات در سال 1385 در اصفهان با حضور 29 کشور برگزار شد. دومین دوره این مسابقات با حضور 40 کشور در تهران و سومین دوره آن با حضور 41 کشور در مشهد برگزار شد و چهارمین دوره این مسابقات هم دو سال قبل در تبریز با حضور 50 کشور برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی افزود: این دوره از مسابقات پنجمین دور برگزاری مسابقات دانشجویی است که 70 شرکت‌کننده از 47 کشور جهان در آن حضور دارند. در این دوره از مسابقات داورانی از کشورهای مصر، ترکیه، سوریه، اندونزی و عراق نیز حضور دارند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات، تصریح کرد: این مسابقات با هدف تربیت دانشجویان جهان اسلام و ایجاد نشر در علوم قرآنی در ابعاد مختلف علمی،‌ سیاسی و جتماعی برگزار می‌شود و هدف ما آشنایی با چهره‌های قرآنی سایر کشورها است و هدف بعدی ما تفسیر و تدبر در آیات قرآنی است.

ادامه دارد...

کد N654308

وبگردی