آفتاب
روحانی در افتتاحیه مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان:

بی تردید قرآن مجید مهمترین عامل پیوند مسلمانان جهان است

بی تردید قرآن مجید مهمترین عامل پیوند مسلمانان جهان است

رئیس جمهور در افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان، قرآن را مهمترین عامل پیوند مسلمانان جهان خواند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی در افتتاحیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان، گفت: این موضوع را به فال نیک می گیرم که سرآغاز پنجمین دوره مسابقات قرآنی دانشجویان عزیز مسلمان از 47 کشور جهان در روز آغاز امامت ولی الله الاعظم امام عصر(عج) و در آستانه هفته وحدت و میلاد مبارک رسول گرامی اسلام(ص) و همچنین در اولین روز سال نو میلادی که ایام به نام عیسی مسیح روح الله و کلمه الله است، بوده است.

وی اضافه کرد: انس با قرآن آن هم اگر از نسل جوان و آن هم از دانشگاه و دانشگاهیان باشد، جلوه خاص دارد. زیرا مهمترین پیوند میان جهان اسلام و مسلمانان جهان بی تردید قرآن مجید است.

رئیس جمهور ادامه داد: قطعا مناسک مسلمانان هم ما را به ما هم پیوند می دهد. صلوة و صوم و زکات و حج و جهاد و امر و به معروف و نهی از منکر هم ما را به یکدیگر نزدیک و متصل می سازد.

روحانی تصریح کرد: مراسم بسیار مهم عبادی سیاسی حج هم بستر وحدت مسلمان است. عشق به پیامبر(ص) و خاندان پیامبر هم مایه وحدت ما مسلمانان است، اما بی تردید قرآن آن ثقل اکبر است که گفته است:إِنِّی تَارِکٌ فِیکُمُ الثَّقَلَیْنِ کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی و سپس فرمود: إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا أَبَداً.

وی افزود: در میان همه ادیان آسمانی تنها کتاب آسمانی که حفظ شده و تحریف نشده است، قرآن مجید است. امروز در میان مردم کتب آسمانی دیگری حضور دارند، تورات و انجیل و ... نیز هست اما آن کتابی که در همان صورتی که نازل شده به همان ترتیبی که پیامبر(ص) از لحاظ تنظیم خواسته که از سوره حمد آغاز شود و با سوره ناس ختم شود، آن کتابی که یک آیه آن، یک سطر آن، یک کلمه آن، یک حرف آن و یک اعراف آن دست نخورده، آن قرآن مجید، کتاب ما مسلمانان است.

رئیس جمهور تصریح کرد: این کتاب تنها مایه رحمت برای ما مسلمانان نیست، قرآن مایه رحمت، برکت، نور برای همه مردم جهان و تاریخ بوده، هست و خواهد بود.

 

ادمه دارد....

 

 

کد N654301

وبگردی