آفتاب
آیت الله شاهرودی:

فتوای مرجعیت عراق سبب ایجاد روحیه جهاد در بین شیعیان شده است

فتوای مرجعیت عراق سبب ایجاد روحیه جهاد در بین شیعیان شده است

نایب رئیس مجلس خبرگان گفت: فتوای مرجعیت عراق سبب ایجاد روحیه جهاد و ایثارگری در بین شیعیان شده است و باید به خوبی ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی صبح پنجشنبه در جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در سخنانی با اشاره به جریانات داعش در کشورهای اسلامی گفت: یکی از مهمترین مسایل روز، مسئله تکفیر و داعش است که جریانی خبیث و مضر به حال جهان اسلام است و با هدف تامین مطامع سیاسی آمریکا و استکبار ایجاد شده است.

وی افزود: چندی قبل در قم سمینار خوبی از سوی مرجعیت برگزار شد و مقام معظم رهبری نیز در جریان دیدار با اعضای این سمینار سخنان حساس و مهمی را فرمودند و باید با این جریان مقابله فکری، فرهنگی و فقهی و علمایی صورت گیرد.

شاهرودی بیان کرد: در عراق وضعیت سیاسی خوبی به علت دخالت‌های آمریکا وجود ندارد ولی به لحاظ نظامی به خصوص با فتوای مرجعیت، بسیج مردم و حمایت‌های اطلاعاتی، نظامی و ... از سوی جمهوری اسلامی ایران وضعیت رو به بهبود است و پیشرفت‌های خوبی به دست آمده است.

نایب رئیس مجلس خبرگان تصریح کرد: حمایت آمرکا از جریانات ضدایرانی و ضد شیعه در این کشور و برگزاری جلساتی برای حمایت از معرضه شبیه آنچه در سوریه انجام دادند از جمله عواملی است که مانع ثبات سیاسی در عراق شده است.

وی تاکید کرد: فتوای مرجعیت عراق سبب ایجاد روحیه جهاد و ایثارگری در بین شیعیان شده است و باید به خوبی ساماندهی شود.

همچنین آیت‌الله محمد یزدی در سخنانی گفت: تجربه تاریخی نشان داده است که داعش حتما محکوم به شکست است به ویژه با جنایات بسیار بدی که اینها انجام داده‌اند و حتی در شرایط جنگی هم کسی این جنایات را نمی‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: داعش امروز منفوریت عامی را در سراسر دنیا حتی در اروپا پیدا کرده است و دیر یا زود این فتنه علیه اسلام خاموش خواهد شد اگر چه این به معنای آن نیست که دست‌اندرکاران از وظایف خود در این زمینه کوتاهی کنند.

انتهای پیام

کد N654228

وبگردی