آفتاب

پناهیان: شاد بودن دستوری معنوی برای تقرب به خداست

پناهیان: شاد بودن دستوری معنوی برای تقرب به خداست

یک کارشناس مذهبی، شاد بودن را یک دستور معنوی دانست که با فضل خدا مقارن می‌شود و گفت: یکی از علائم مومن آن است که در شادی اهل بیت(ع) و به جهت نعمت وجود ایشان شاد باشد، در غیر این‌صورت شاکر نعمت خدا نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در صبحگاه مشترک خادمین آستان مسجد مقدس جمکران و حضرت معصومه(س) به مناسبت آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) اظهار کرد: در روز قیامت از نعمت‌هایی که به ما داده شده است سؤال خواهد شد که یکی از بزرگترین نعمت‌ها، ولایت ائمه معصومین(ع) است.

وی ادامه داد: خادمین اماکن مبارکی همچون مسجد مقدس جمکران و حرم حضرت معصومه(ع) به جهت بهره‌مندی از نعمت خدمت در این مکان‌های شریف باید بسیار احساس خوشبختی داشته باشند.

وی رعایت آداب و ادبیات استقبال از زائرین را همچون آراستگی ظاهری ضروری بیان کرد و افزود: امام حسن عسگری(ع) تمام دوستی‌ها را به سمت ما جلب و همه زشتی‌ها را از ما بگردانید که لازمه این امر برخورداری از حسن خلق در ارتباط با دیگران است که این برخورد محبت‌آمیز موجب ایجاد حس معنوی بیشتر در زائرین می‌شود.

یک کارشناس مذهبی گفت: زائرین با آمادگی بالا برای تأثیرپذیری معنوی در اماکن مقدس حاضر می شوند که این فرصت بی‌نظیر است و برای بهره‌مندی کامل از آن باید دقیق برنامه‌ریزی شود.

وی اظهار کرد: قیامت به جهت حسرت خوردن برای از دست دادن فرصت های دنیا یوم الحسره نامیده شده و یکی از این فرصت ها آمادگی معنوی زائران است که باید از آن استفاده کامل شود.

انتهای پیام

کد N654144

وبگردی