آفتاب
در دیدار امیر عبداللهیان با وزیر مشاور در امور خارجی امارات تاکید شد؛

برگزاری کمیسیون عالی مشترک دو کشور در نیمه اول سال

برگزاری کمیسیون عالی مشترک دو کشور در نیمه اول سال

در دیدار امیر عبداللهیان با وزیر مشاور در امور خارجی امارات مقرر شد کمیسیون عالی مشترک دو کشور نیمه اول سال جدید در تهران برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دیدار حسين امیرعبداللهیان  با انور قرقاوش آخرین تحولات منطقه خلیج فارس، خاورمیانه و شمال  آفریقا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدار طرف اماراتی در جریان مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و مذاکرات 1+5  قرار گرفت.

وزیر مشاور در امور خارجی امارات با تاکید بر نقش مهم جمهوری اسلامی و روابط ممتاز تهران و امارات، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را در منطقه حائز اهمیت  خواند و ضمن تشکر از نقش تهران در مبارزه با  پدیده شوم تروریسم، سیاست امارات در تقویت روند مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را تبیین کرد.

همچنین در این دیدار آخرین اقدامات در حوزه مناسبات دو جانبه مورد بررسی قرارگرفت و مقرر شد کمیسیون عالی مشترک دو کشور  نیمه اول سال جدید در تهران برگزار شود.

امیر عبداللهیان نیز با تشکر از توجه امارات به تحولات منطقه و مبارزه با تروریسم، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات منطقه بیان داشت.

 وی  تاکید کرد: مشکلات موجود در برخی کشورهای منطقه و از جمله سوریه، لیبی و بحرین صرفا راهکار سياسي دارد.

امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه ایرانیان مقیم امارات نقطه اتصالی تاریخی دو ملت هستند، بر ضرورت تسهيل  امور کنسولی دو کشور تاکید کرد.

کد N654043

وبگردی