آفتاب

دیدار امیر عبداللهیان با وزیر مشاور در امور خارجی امارات

دیدار امیر عبداللهیان با وزیر مشاور در امور خارجی امارات

در دیدار حسین امیر عبداللهیان با انور قرقاوش، وزیر مشاور در امور خارجی امارات آخرین تحولات منطقه خلیج فارس، خاورمیانه و شمال آفریقا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، در این دیدار طرف اماراتی در جریان مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و 1+5 قرار گرفت .

وزیر مشاور در امور خارجی امارات با تاکید بر نقش مهم جمهوری اسلامی و روابط ممتاز تهران و امارات، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را در منطقه حائز اهمیت خواند و ضمن تشکر از نقش تهران در مبارزه با پدیده شوم تروریسم، سیاست امارات در تقویت روند مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را تبیین کرد.

همچنین در این دیدار آخرین اقدامات در حوزه مناسبات دو جانبه مورد بررسی قرارگرفت و مقرر گردید کمیسیون عالی مشترک دو کشور نیمه اول سال جدید در تهران برگزار گردد.

امیر عبداللهیان با تشکر از توجه امارات به تحولات منطقه و مبارزه با تروریسم، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات منطقه بیان داشت. وی تاکید کرد که مشکلات موجود در برخی کشورهای منطقه و از جمله سوریه، لیبی و بحرین صرفا راه کار سیاسی دارد.

َطرفین خواستار تقویت هر چه بیشتر مناسبات دو جانبه شدند. امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه ایرانیان مقیم امارات نقطه اتصالی تاریخی دو ملت هستند، بر ضرورت تسهیل امور کنسولی دو کشور تاکید نمود.

انتهای پیام

کد N654017

وبگردی