آفتاب
معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش كاشان؛

فعالیت‌های فرهنگی و هنری، نباید در مدارس مورد غفلت قرار بگیرد

فعالیت‌های فرهنگی و هنری، نباید در مدارس مورد غفلت قرار بگیرد

به روز کردن روش آموزش باعث افزایش شناخت و ایجاد خلاقیت و تقویت تفکر در دانش آموزان می شود و فعالیت‌های فرهنگی و هنری با رویکرد دینی و قرآنی به عنوان فعالیت مكمل، نباید در مدارس مورد غفلت قرار بگیرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: به روز کردن روش آموزش باعث افزایش شناخت و ایجاد خلاقیت و تقویت تفکر در دانش آموزان می‌شود، و فعالیت‌های فرهنگی و هنری با رویکرد دینی و قرآنی به عنوان فعالیت مکمل، نباید در مدارس مورد غفلت قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، «رضا خرمی» در کارگاه توانمند سازی مربیان و معاونان پرورش مدارس کاشان افزود: پرورش و توانمند سازی نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین محور توسعه و تعمیق فعالیت‌های پرورشی به ویژه در مراکز آموزشی، امری اجتناب ناپذیر است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان در دوره‌ای از زندگی هستند که دغدغه آن‌ها، پرسشگری و الگو یابی است و هدایت آن‌ها به پاسخ‌های واقعی متناسب با شرایط روحی آن‌ها، از اهداف فعالیتهای پرورشی در مدارس است.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های فرهنگی و هنری مدارس، باید به گونه‌ای تنظیم و برنامه ریزی شود که تعبیری از کلام امام علی علیه السلام باشد که فرمود: فرزندان خود را برای زمان بعد از خود تربیت کنید.

وی اظهار داشت: همه ارکان نظام آموزشی به ویژه معاونان و مربیان پرورشی مدارس باید با راهکارهای نوین تربیت دینی در مدارس و کلاس آشنا باشند و در تعامل دوجانبه با دانش آموزان، آن‌ها را برای حیات طیبه و زندگی آگاهانه با رویکرد الهی آماده کنند.

رییس سازمان دانش آموزی کاشان اظهار داشت: بازسازی انگیزه و افزایش مهارتهای شغلی، اجرایی نمودن موضوع توانمندسازی و تقویت بصیرت و دانایی معاونان و مربیان پرورشی در حوزه مسایل نوپدید از جمله اهداف این سلسله کارگاه‌های آموزشی است.

وی تاکید کرد: کارگاه‌های انتقال مفاهیم و تبادل تجربیات، سخنرانی پیشکسوتان و صاحب نظرات تعلیم و تربیت، شناخت فرصت‌ها و تهدیدهای محیط‌های آموزشی و نقاط قوت و ضعف فعالیتهای پرورشی، از جمله موضوعات این جلسات هفتگی است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: استفاده از ابزار هنرهای نمایشی و تجسمی ازجمله فعالیت‌های موردعلاقه و توجه کودکان ونوجوانان است، می‌تواند واسطه اثربخشی درتعلیم وتربیت محسوب شود.

وی افزود: تشویق به کار گروهی، انگیزه و تمرین خوبی برای ایجاد تربیت اجتماعی است که احساس همبستگی با دیگران و میزان اعتماد به نفس دانش آموزان را افزایش می‌دهد و نیاز روحی به پذیرفته شدن از سوی دیگران را برآورده می‌سازد.

کد N653990

وبگردی