آفتاب
حداد عادل:

اصولگرایان طعم تلخ شکست را در اثر تفرقه چشیدند

اصولگرایان طعم تلخ شکست را در اثر تفرقه چشیدند

غلامعلی حدادعادل خطاب به اصول‌گرایان اظهار کرد: در حال حاضر رقبای ما طعم پیروزی را بر اساس وحدت خود چشیده‌اند، آیا ما طعم تلخ شکست را در اثر تفرقه نچشیده‌ایم؟ آیا نباید از تجربه گذشته درس بگیریم و در مسیر وحدت حرکت کنیم؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس، صبح امروز در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران که با موضوع پیشرفت و عدالت اسلامی برگزار شده بود در ابتدای سخنرانی خود با بیان این‌که دو روز است از 9 دی فاصله گرفته‌ایم، اظهار کرد: در 9 دی سال 88 مردم با بیگانگان و فعالان سیاسی اتمام حجت کردند. در داخل کشور مردم به ما اعلام کردند که ما در صحنه هستیم و راه خودمان را گم نکرده‌ایم.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با بیان این‌که انقلاب اسلامی 36 ساله شده و ما در طول این 36 سال تجربیات بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده‌ایم ادامه داد: البته دشمنان ما نیز تجربیات بیشتری کسب کرده‌اند. همان طور که ما امروز در مقایسه با روزهای اول انقلاب تجربیات بیشتری پیدا کرده‌ایم آنها نیز بر تجربیاتشان افزوده شده. آنها در اوایل انقلاب نمی‌دانستند که شیعه چه چیزی است و در طول این سال‌ها ده‌ها همایش علمی برای شناخت این تفکر دینی که منشأ انقلاب اسلامی شده برگزار کرده‌اند. با یک جستجو در اینترنت می‌بینید که کتاب‌های متعددی در ارتباط با تشیع، کربلا و عاشورا در دانشگاه های آمریکایی و اروپایی تألیف شده است. آنها شناخت بیشتری پیدا کرده‌اند؛ آنها از جنگ نتیجه نگرفتند. جریانات سیاسی به نام‌های مختلف ایجاد کردند ولی از آن هم نتیجه نگرفتند. آنچه که امروز در دستور کار آنها است مسأله اقتصاد است.

حداد عادل در این راستا ادامه داد: آنها بر اساس تجربیاتشان به این نتیجه رسیدند که به جای جنگ نظامی اساس کار خود را بر فشار اقتصادی بگذارند. البته این به این معنا نیست که آنها دست از تهاجم فرهنگی برداشته‌اند. آنها هم کار سیاسی می‌کنند هم کار فرهنگی ولی در حال حاضر محور مقابله با این انقلاب بر اساس فشار اقتصادی گذاشته‌اند.

این نمانیده مجلس اظهار کرد: در این فشار اقتصادی برنامه آنها این است که تبلیغات روانی در کشور ایجاد کنند و مردم را شرطی کنند که مرگ و حیات همه بستگی به موافقت آمریکایی‌ها در افزایش یا کاهش تحریم‌ها دارد.

حداد عادل ادامه داد: از همان دو سه سال پیش که مذاکرات صورت می‌گرفت متوجه بودیم که در داخل کشور پیامک‌ها و تبلیغات به نوعی مطرح می‌شد که نرخ سکه، دلار، آرامش و رفاه همه بستگی به این پیدا کرده که یک ساعت کمتر یا بیشتر نتیجه مذاکرات چه می‌شود. همه باید مراقب باشیم که در دام این تبلیغات روانی نیفتیم.

وی با بیان این‌که مسأله هسته‌ای نیز کاملاً بهانه است، ادامه داد: این روزها با پایین آمدن قیمت نفت همگان متوجه شدند که اگر در قضیه هسته‌ای به توافق کامل هم برسیم و همه تحریم‌ها نیز برداشته شود. آنها با مکانیزم‌های مختلفی از جمله پایین ‌آوردن قیمت نفت سعی می‌کنند از طریق دیگری ضربه اقتصادی وارد کنند. دشمنی که این طراحی را کرد یک بار دیگر در زمان ملی شدن صنعت نفت با فشار اقتصادی در کشور زمینه کودتا را فراهم کرد.

این نماینده مجلس افزود: آنها با فشار اقتصادی می‌خواهند وحدت را از بین ببرند و در مردم با مدیریت افکار عمومی این باور را ایجاد کنند که وضع ما در صورتی خوب می‌شود که ما در برابر آمریکا کوتاه بیاییم و از مواضعمان عقب‌نشینی کنیم. در واقع آنها با مدیریت بر افکار عمومی می‌خواهند بر انتخابات و سیاست ایران اثر بگذارند تا پله پله به مقصد نهای خود نزدیک شوند.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با تأکید بر این‌که ما باید اقتصاد مقاومتی را محور قرار دهیم، افزود: اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان حاکم بر فعالیت اقتصادی کشور تبدیل شود. اقتصاد مقاومتی؛ بدون سبک زندگی اسلامی محقق نمی‌شود و در واقع با سبک زندگی غربی نمی‌توانیم اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

حدادعادل در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حضور و نفوذ ایران در منطقه و کشورهایی چون عراق، لبنان، سوریه و...، اظهار کرد: سی سال پیش از داخل عراق شبانه روز بر سر مردم ایران بمب و موشک می‌انداختند ولی امروز به لطف الهی و درایت امام راحل و مقام معظم رهبری کشور ما در درجه‌ای از اقتدار قرار دارد که اربعین امسال حداقل 1.5 میلیون نفراز مردم این کشور به آسانی به عراق رفتند و برای شرکت در مراسم اربعین و راهپیمایی آن به شیعیان دیگر کشورها پیوستند.

رئیس سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه که راه ایران را در بین کشورهای مسلمان و دیگر کشورها باز می‌کند ارائه یک الگوی تازه از حکومتی است که بر اساس استعمار و استثمار نیست.

حداد عادل بار دیگر به موضوع اقتصاد اشاره کرد و افزود: دشمن می‌خواهد با اهرم فشار اقتصادی در صفوف ما تفرقه ایجاد کند و انقلاب را از مسیر خود منحرف کند. لازمه مقابله با این موضوع وحدت است.

این فعال سیاسی اصول‌گرا تصریح کرد: صحبت از وحدتی می‌کنم که تجربه‌های تلخ و شیرینی از آن داریم. نمی‌خواهم در اینجا سر زخم‌ها را باز کنم و یا نمک بپاشم روی آن ولی شما خوب می‌دانید ما هر وقت دست به دست هم دادیم و وحدت داشتیم پیروز شدیم که نمونه آن مجلس هفتم است ولی هر وقت روبروی هم قرار گرفتیم نتیجه چیز دیگری شد.

این نماینده اصول‌گرا افزود: رقبای ما طعم پیروزی خود را بر اساس وحدت چشیده‌اند آیا ما طعم تلخ شکست را بر اساس تفرقه چشیده‌ایم؟ آیا کافی نیست بر اساس تجربیات گذشته درس بگیریم؟

وی افزودک مهم این نیست که من حداد در مجلس باشم. مهم این است که مجلس اصولگرا باشد و ما در مسیر امام و رهبری حرکت کنیم و مراد ما از اصول‌گرایی حرکت در این مسیر است.

وی به صداقت در عمل اشاره کرد و گفت: مجلسی که بر اساس اصول و توصیه‌های امام (ره) و رهبری حرکت کند و در عمل به اصول صداقت داشته باشد مورد اعتماد مردم است. مهم این نیست که ما در آن مجلس باشیم یا نباشیم، مهم این است که مجلس در این مسیر حرکت کند و ما برای آینده بر اساس این نگاه عمل و حرکت کنیم.

حداد عادل در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: مردمی که به کربلا رفتند همان مردمی هستند که 9 دی را ایجاد کردند. آنها با ده‌ها کیلومتر پیاده‌روی به مردم دنیا اعلام کردند راه ما حسین (ع) است و شعار هیهات من‌الذله را در عمل محقق کردند. راهپیمایی اربعین را دست کم نگیرید. این راهپیمایی حکایت از روح عاشورایی این ملت می‌کند. این راهپیمایی از راهپیمایی 9 دی جدا نبوده و یک پیام دارد.

حداد عادل تصریح کرد: روزنامه‌های رنگارنگ که با پول‌های کلان منتشر می‌شود به این راهپیمایی عظیم جهانی توجه نکردند و به آن ارزش خبری ندادند که آن را در صفحه اولشان منعکس کنند. معنای این موضوع چیست؟ این به ما نشان می‌دهد که باید هوشیار باشیم و انقلاب را به دست آنها ندهیم. آنها از چه می‌ترسیدند که این خبر را منشتر نکردند و یا برجسته نکردند؟ این یک هشدار است که باید مراقب باشیم و این امانت را حفظ کنیم.

انتهای پیام

کد N653950

وبگردی