آفتاب
/ششمین کنگره سراسری جمعیت ایثارگران/

تقوی: همه باید خودشیفتگی را کنار بگذاریم/محور وحدت اصولگرایان، منشور جامعتین است

تقوی: همه باید خودشیفتگی را کنار بگذاریم/محور وحدت اصولگرایان، منشور جامعتین است

مسئول برگزاری نشست‌های وحدت اصول‌گرایان گفت: ما منشور جامعتین که شامل 12 باید و 12 نباید است را به عنوان محور وحدت اصول‌گرایان قرار داده‌ایم.

مسئول برگزاری نشست‌های وحدت اصول‌گرایان گفت: ما منشور جامعتین که شامل 12 باید و 12 نباید است را به عنوان محور وحدت اصول‌گرایان قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در ششمین کنگره سالانه جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم تأثیرگذار باشیم باید کنار یکدیگر قرار بگیریم و همه احزاب اصولگرا باید کمک کنند تا وحدت شکل بگیرد. ما منشور جامعتین (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) که شامل 12 باید و 12 نباید است را به عنوان محور وحدت اصول‌گرایان قرار داده‌ایم و معتقدیم وحدت و یکپارچگی باعث توانمندی و قدرت خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر به توانمندی خود پی ببریم می‌توانیم تأثیرگذار باشیم و این تأثیرگذاری را در جهت آرمان‌های انقلاب اسلامی به کار خواهیم گرفت. جلسات وحدت اصول‌گرایان به صورت شفاف برگزار شده و می‌شود و ما خود را مقلدان رهبر معظم انقلاب می‌دانیم. بارها گفته‌ام که درباره این جلسات به هیچ کس گزارش نمی‌دهیم و اگر قرار باشد گزارشی ارائه دهیم این گزارش به جامعتین داده خواهد شد.

این عضو جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: انسان‌ها به مقدار توانایی‌شان می‌توانند در جامعه موثر باشند و تحولات اجتماعی همیشه مدیون انسان‌های موثر است. کسانی قادر به ایجاد تحول هستند که خودشان متحول شده باشند. ما باید تلاش کنیم امکانات مختلف را برای توانمندسازی‌مان فراهم کنیم و از این توانمندی در زمان مناسب استفاده کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: اصول‌گرا یعنی متدینین ولایت‌مدار. یعنی کسانی که مکلفند در مسیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب گام بردارند. ما اصول‌گراها می‌خواهیم که یک جمعیت موثر باشیم و برای این کار قطعاً نیاز به وحدت داریم. تا احزاب و سلیقه‌های مختلف اصول‌گرا کنار هم ننشینند و در مواضع اشتراک نداشته باشند نمی‌توانند موفق شوند. به همین دلیل است که راه دیگری جز وحدت نداریم.

این فعال سیاسی اصول‌گرا با بیان این‌که بعضی اوقات خودشیفتگی باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود، افزود: همه باید خودشیفتگی را کنار بگذاریم و به این شعار که "همه با هم، نه همه با من" است، توجه ویژه داشته باشیم. اگر بخواهیم به نظام کمک کنیم باید توصیه‌های رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

تقوی در پایان تصریح کرد: متأسفانه بعضی از آقایان حاضر نیستند که کنار یکدیگر بنشینند و صحبت کنند. باید تلاش کنیم برخی اختلافات را کنار بگذاریم، چارچوب‌های اصولی را تعریف کنیم و همه کسانی که فکرشان به یکدیگر نزدیک است را در یک جبهه واحد قرار دهیم و این در واقع همان وحدتی است که ما آن را پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N653794

وبگردی