آفتاب
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:

تفرقه ایجاد کردن ضد اسلام است

تفرقه ایجاد کردن ضد اسلام است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب ما انقلاب رحمت بود. در واقع به وجود آوردن تفرقه خدمت به انقلاب و کشور نیست و تفرقه ایجاد کردن ضد اسلام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور در همایش پیامبر رحمت و مدارا که صبح امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شده بود، ضمن تبریک میلاد الگوی رحمت و حکمت جهان اسلام پیامبر اکرم (ص) گفت: در شرایطی این جلسه برگزار شده است که دنیای اسلام برعکس آنچه بوده، گرفتار مصیبت بزرگی شده است. همان طور که خداوند پیش‌بینی کرده بود در حال حاضر مسلمانان تندرو و نفهم اسلام را به گونه دیگری معرفی می‌کنند که در واقع خلاف ماهیت اسلام است.

وی ادامه داد: غربی‌ها خیلی تلاش کردند اسلام را دین شمشیر معرفی کنند و آنها زمانی چنین تلاشی را داشتند که دنیا به سوی الفت می‌رفت اما موفق نشده و آن دوره تمام شد و غربی‌ها نتوانستند اسلام را دین شمشیر معرفی کنند. ولی متأسفانه خود مسلمانان تحت عنوان اسلام، اسلام هراسی به وجود آوردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ملاقات سفیر الجزایر، گفت: سفیر الجزایر ابراز نگرانی کرد و گفت که منطقه ما در معرض خطر خشونت و ضدامنیت قرار گرفته است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به ناامنی‌های لیبی، گفت: اگر بخواهیم با دیکتاتوری آرامش را در جایی قرار دهیم در واقع ضد خودش عمل می‌کند. شاهد ناامنی در افغانستان و پاکستان نیز بوده‌ایم. همچنین چند روز پیش مشاهده کردیم که در فیلیپین داعشی‌ها مسجدی را به آتش کشیدند. بنابراین اگر سراسر منطقه جهان اسلام را مشاهده کنیم می‌بینیم که به نام دین و پیغمبر چه اقداماتی را انجام می‌دهند که می‌توان گفت این مصیبت، مصیبت تازه‌ای است و ما به عنوان انقلاب اسلامی در این راستا مسئولیت بزرگی داریم.

وی خاطرنشان کرد: آنها با کارهایشان چهره پیامبر (ص) را مخدوش کردند. لذا ما باید حقایق را صریح‌تر بیان کنیم و جامعه و نسل جوان را با این تفرقه‌افکنی‌ها بیشتر آشنا کنیم. در حال حاضر وسیله مخابره اخبار پیشرفت کرده و هر حرفی که بزنیم به زودی انعکاس پیدا می‌کند. لذا الان وقت مناسبی است که امت اسلامی را بهتر معرفی کنیم و اگر کوتاهی کنیم خدا ما را نمی‌بخشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نام‌گذاری این همایش، گفت: نام‌گذاری این همایش کاملاً درست است. پیامبر 13 سال در مکه تحت فشار قرار داشتند و بعد از هجرت توانستند حکومت خوبی را برقرار کنند. در واقع همه از پیامبر انتظار داشتند که از مشرکین انتقام بگیرند اما پیامبر این کار را انجام ندادند. خداوند پیامبر را در آیه‌ای از قرآن این‌گونه معرفی می‌کند که پیامبر از جنس خودتان و برای تمام بشریت رحمت است که اینها جزئی از صفاتی است که در قرآن در رابطه با پیامبر ذکر شده است.

وی بیان کرد: تفرقه ایجاد کردن ضداسلام است. ما ایرانی‌ها با اتحاد توانستیم آن رژیم را با آن همه قدرت و آن همه پشتیبان به زیر بکشیم. اما مثل انقلابهای دیگر باقیمانده‌های رژیم را بیرون نکردیم. در واقع انقلاب ما انقلاب رحمت بود. ارتش، پلیس و سایر نهادها به کار خود ادامه دادند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این روزها می‌بینید که چقدر از صداوسیما عوامل تفرقه حذف می‌شود و چیزهایی را به خورد مردم می‌دهیم که نبوده. این تفرقه‌ها نه خدمت به انقلاب و نه خدمت به کشور است.

وی با بیان این‌که بحث وحدت و اتحاد آسان نیست، گفت: ما تلاش کردیم که 30 سال در کشور اتحاد درست کنیم اما چون عمل و اجرا با آن نیست اجرایی نمی‌شود و ما باید عملاً وارد شویم.

ادامه دارد

کد N653754

وبگردی