آفتاب
حسینی در گفتگو با مهر:

۱۸۰ نماینده مجلس در نامه به رئیس جمهور خواستار بازگشایی مرز خسروی شدند

۱۸۰ نماینده مجلس در نامه به رئیس جمهور خواستار بازگشایی مرز خسروی شدند

کرمانشاه- نماینده مردم قصر شیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب گفت: ۱۸۰ نماینده مجلس در نامه ای به رئیس جمهور خواستار بازگشایی هر چه سریع تر مرز خسروی شدند.

فتح الله حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مرز خسروی در توسعه استان کرمانشاه تمامی تلاش خود را برای بازگشایی مجدد آن به کار خواهیم گرفت.

وی افزود: در سفر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به کرمانشاه، تذکراتی در خصوص مسدود بودن مرز خسروی و خساراتی که از این طریق به مردم شهرستان های مرزی از جمله سرمایه گذاران و هتلداران وارد شده به وی ابلاغ شد.

حسینی با اشاره به برگزاری نشست مشترک شورای امنیت و کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص بازگشایی مرز خسروی، گفت: در این جلسه وزیر امور خارجه نیز حضور داشت و تذکرات برای بازگشایی مرز به وی داده شد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: آقای ظریف در این نشست قول مساعد دادند که مشکلات را با طرف عراقی مطرح کرده تا هر چه زودتر به یک نتیجه مطلوب برسیم.

حسینی افزود: روز گذشته نیز نامه ای با امضای ۱۸۰ نماینده به رئیس جمهور در خصوص بازگشایی مرز خسروی داده شد.

وی با بیان اینکه مرز خسروی همواره محل تردد زوار عتبات عالیات بوده، تصریح کرد: مشکلات بازگشایی مرز، مربوط به کشور عراق بوده و مسئولین این کشور بایستی امنیت زوار ایرانی را بر عهده داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه ۱۸۰ نماینده خواستار بازگشایی هر چه سریعتر مرز شده اند، از رئیس جمهور می خواهیم که در کوتاه ترین زمان برای رفع مشکلات اقدام کنند.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۱۲ وزیر در شهرستان های مرزی حضور یافته و این سفرها مصوباتی داشته که ما به طور جدی پیگیر آنها هستیم و در صورت عدم رسیدگی به مصوبات قطعا رئیس جمهور و وزرای محترم باید پاسخگو باشند.

کد N653626

وبگردی