آفتاب
نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا:

آمریکا عهد شکن است/ تحریم‌های جدید تحت تاثیر لابی صهیونیست است

آمریکا عهد شکن است/ تحریم‌های جدید تحت تاثیر لابی صهیونیست است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که «آمریکا دولتی عهدشکن است» گفت: قطعا رفتار اخیر آمریکایی‌ها در تحریم نهادها و شخصیت‌های ایرانی تحت تاثیر فشار صهیونیست است.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه نهادها و شخصیت‌های ایرانی اظهار کرد: آمریکایی‌ها به تعبیر مقام معظم رهبری یک دولت عهدشکن هستند و نمی‌توان روی قول‌ها و توافقات آن‌ها حساب کرد.

وی با بیان این‌که «در گذشته نیز آمریکایی‌ها عهد خود را شکستند» یادآور شد: بعد از توافق ژنو که در آن به صراحت ذکر شده که اعضای 1+5 نباید تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کنند شاهد عهدشکنی در چندین دوره برخلاف این توافق بودیم و تحریم‌هایی جدید اعمال شد.

وی ادامه داد: این‌که آمریکایی‌ها به تعهد خود عمل نکرده و خلاف آن را انجام دادند رفتار عهدشکنانه‌شان را نشان دادند. این اقدام اعتماد را در طرف مقابل از بین می‌برد. وقتی دولتی عهدشکنی می‌کند دولت مقابل نمی‌تواند اعتماد کند این رفتارها روند دستیابی به توافق را سخت‌تر می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تاکید بر این‌که «اغلب رفتارهای دوگانه آمریکا تحت تاثیر شدید رژیم صهیونیستی و لابی صهیونیست در داخل این کشور است» گفت: صهیونیست به شدت آمریکایی‌ها را تحت فشار قرار داده و نمی‌خواهد توافق نهایی بین ایران و 1+5 به وجود آید بنابراین قطعا رفتار اخیر آمریکایی‌ها در تحریم نهادها و شخصیت‌های ایرانی تحت تاثیر فشار صهیونیست است.

انتهای پیام

کد N653516

وبگردی