آفتاب

زاون قوکاسیان از کما درآمد/ پایین بودن سطح هوشیاری

زاون قوکاسیان از کما درآمد/ پایین بودن سطح هوشیاری

زاون قوکاسیان پس از 2 روز کما به هوش آمد ولی سطح هوشیاری وی مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، زاون قوکاسیان نویسنده و پژوهشگر سینمای ایران که مدتی است از بیماری رنج می برد و در اتریش در بیمارستان بستری است پیش از ظهر امروز 10 دی ماه به هوش آمد.

مهدی تمیزی از بستگان این منتقد سینما به مهر گفت: پس از 2 روز کما آقای قوکاسیان به هوش آمد ولی سطح هوشیاری و وضع جسمانی وی مناسب نیست.

این کاریکاتوریست دلیل رفتن قوکاسیان به بیمارستان اتریش را ناراحتی جزیی معده عنوان کرد و توضیح داد: هنگام درمان مشخص شد که وی سرطان معده دارد و گویا این سرطان پیشرفته است.

وی از همه علاقمندان به سینما و مردم ایران خواست برای زاون قوکاسیان دعا کنند.

زاون قوکاسیان، کار تحقیق و تالیف کتاب های سینمایی را از سال 1350، با نگارش کتابی درباره فیلم «چشمه» ساخته آربی آوانسیان ، شروع کرد و تاکنون حدود 24 کتاب درباره سینماگران مختلفی همچون جمشید ارجمند، ارحام صدر، جعفری جوزانی، کیمیایی، کیارستمی، فرمان آرا، سینایی، گلاب آدینه، فاطمه معتمدآریا، مجید انتظامی و… تالیف و تدوین کرده است.

از آثار تصویری قوکاسیان می توان به فیلم های همه فرزندان من، فصلی دیگر، نقش خیال و خاج شویان اشاره کرد.

داوری جشنواره های فیلم در ایران، اتریش، ایتالیا و ارمنستان، دبیر هنری جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، حضور مستمر در رویدادهای سینمایی از جمله جشنواره فیلم کودک و نگارش صد ها مقاله، یادداشت و نقد سینمایی از دیگر فعالیت های این منتقد قدیمی و کهنه کار سینمای کشور است.

کد N653489

وبگردی