آفتاب
حسین شیخ الاسلام در رونمایی از «مستند روزهای خرداد»

ضرورت بازخوانی فتنه ۸۸/ امروز استکبار ناچار از پذیرش ماست

ضرورت بازخوانی فتنه ۸۸/ امروز استکبار ناچار از پذیرش ماست

مشاور بین الملل رئیس مجلس تاکید کرد: همانطور که ما هرسال ۲۲ بهمن و روز قدس را بازخوانی می‌کنیم باید حماسه ۹ دی هم مورد بازخوانی قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شیخ‌الاسلام، مشاور بین‌الملل رئیس مجلس در مراسم رونمایی مستند «روزهای خرداد» در حوزه هنری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در برهه‌ای به وقوع پیوست که دین سرکوب شده بود، اظهار داشت: این امر به دلیل اشتباهات مسیحی‌ها و کشیش‌ها صورت گرفته بود که دین پایمال شده بود و عدالت‌طلبی مورد ظلم واقع می‌شد.

وی افزود: از نظر فلسفی، دین سرکوب شده بود اما امام(ره) با نظریه ولایت فقیه نشان داد که دین و سیاست و دنیا و آخرت چگونه می‌تواند یکپارچه باشد.

شیخ‌الاسلام گفت: در آن زمان فلاسفه تلاش می‌‌کردند تا دین و سیاست و مادیات و معنویت را به صورت یک پیکره یکپارچه ایجاد کنند اما تنها به این نتیجه رسیدند که دین و اخلاق امری فردی و سیاست، امری اجتماعی است.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس، قانون اساسی جمهوری اسلامی را از جنبه دموکراسی و مردم‌سالاری بهترین قانون اساسی در دنیا دانست و افزود: این امر به این دلیل است که بالاترین مقام جمهوری اسلامی را عده‌ای متخصص انتخاب می‌کنند و همچنین رئیس‌جمهور، نمایندگان مجلس و شوراهای شهر و روستا را نیز با رای مردم انتخاب می‌شوند.

وی مجلس را سمبل مردم سالاری دانست و افزود: مجلس غیرقابل انحلال است و هیچ وقت و هیچ کسی نمی‌تواند مجلس را منحل کند. به عنوان مثال در جنگ جهانی دوم، انگلیس پنج سال مجلس نداشت و تمام امور داخلی کشور را به ارکان نظامی‌اش سپرده بود اما جمهوری اسلامی در دفاع مقدس هشت سال مجلس‌اش پای کار انقلاب بود.

شیخ‌الاسلام با اشاره به ساختار مردم‌سالاری در جمهوری اسلامی و با تاکید بر اینکه این ساختار در چارچوب دین قرار دارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی یک چیزی در حال «شدن» است و از آنجایی که باب اجتهاد در شیعه باز است، در ابتدای انقلاب برای قانون اساسی متمم تعریف کردند؛ یعنی در ابتدا نظام ما با نخست‌وزیر اداره می‌شد اما سپس نظام به صورت ریاستی درآمد و در ادامه مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد شد و ممکن است در آینده نیز متمم دیگری برای قانون اساسی نوشته شود.

وی به فرمان مشروطیت در زمان مظفرالدین‌ شاه اشاره کرد و افزود: فرمان مشروطیت را که مظفرالدین شاه امضا کرد، اسم مجلس، مجلس شورای اسلامی بود اما وقتی این فرمان را به سفارت انگلیس بردند، انگلیسی‌ها گفتند این مجلس باید مجلس شورای ملی شود که سپس این فرمان را تصحیح کردند و مجلس شورای اسلامی به مجلس شورای ملی تبدیل شد.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس افزود: بعد از انقلاب اسلامی نمایندگان مردم در مجلس خبرگان قانون اساسی با عنوان نمایندگان مجلس شورای ملی به دیدار امام خمینی(ره) رفتند که در آنجا امام(ره) گفتند این مجلس نامش مجلس شورای اسلامی است. درواقع امام با حمایت مردمی توانست فرمان مشروطیتی که انگلیسی‌ها تغییر داده بودند را تصحیح کند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به علت تقابل نظام سلطه با جمهوری اسلامی، اظهار داشت: علت این امر این است که مدل نظام اسلامی بدیلی شده است برای آن نظام‌هایی که می‌خواهند با سوء استفاده از دین بر مردم حکومت کنند اما ما شاهد بودیم که امام بعد از انقلاب با موضع‌گیری‌های داخلی و خارجی خود، امکان سوء استفاده چنین نظام‌هایی از دین را سلب کرد.

وی بزرگترین ظلم به مسلمانان در منطقه و جهان را قضیه فلسطین دانست و افزود: امام خمینی (ره) سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی این شعار که «اسرائیل باید نابود شود» را سرمی‌دادند و بعد از پیروزی انقلاب نیز روز جهانی قدس را اعلام کردند و اولین ملتی که به امام در این راستا لبیک گفت، ملت مصر بود که البته توسط حکومتش سرکوب شد.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس گفت: بعد از این قضایا ما داستان تسخیر لانه‌ جاسوسی را داشتیم که امام این اتفاق را تائید کردند و این قدرت‌نمایی ملت ایران را بیش از یک سال به رخ جبهه استکبار کشاندند.

شیخ‌الاسلام با اشاره به صدور انقلاب توسط امام از طریق موضع‌گیری‌های بعد از انقلاب، گفت: امام در مقابله با کشورهای طاغوتی و جنگ با پادشاهان عربی اعلام برائت از مشرکین و استکبار را به مراسم حج کشاندند که آن کشتار سال ۶۶ در مراسم حج توسط نظام سعودی رخ داد که این اتفاق انتفاضه فلسطین در سال ۶۷ را منجر شد.

وی گفت: چهار سال پیش تمام روسای جمهور کشورهای غربی گفتند نظام سوریه باید ساقط شود اما ما با استناد به قانون اساسی خود که شهید بهشتی آن را تدوین کرده بود، گفتیم که ما حق دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را نداریم و اعلام کردیم که یک کشور دیگر برای نظام سوریه نمی‌تواند رئیس‌جمهور انتخاب کند بلکه مردم خود سوریه باید سرنوشت خود را انتخاب کنند.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس با بیان اینکه اقتدار یعنی آنکه آن چیزی که تو می‌خواهی نشود، به وقوع نپیوندد، گفت: نظام سلطه نتوانست سوریه را نابود کند و در قضیه غزه هم بعد از ۵۱ روز نتوانست این باریکه را به غصب خود درآورد.

شیخ‌الاسلام افزود: استکبار امروز ناچار شده است که ما را بپذیرد و یک جنگی در مذاکرات هسته‌ای و همچنین در مسائل سیاسی و فرهنگی بین ما و استکبار ادامه دارد. ما در این جنگ الهی و شیطانی باید مشخص کنیم که جزو کدام جبهه و دسته هستیم.

وی با طرح این سئوال که چرا باید فتنه ۸۸ را هر ساله بازخوانی کنیم، گفت: به عنوان مثال ما هر سال راهپیمایی روز قدس و ۲۲ بهمن را داریم و تمام این رویدادها را درواقع بازخوانی می‌کنیم و به همین دلیل چون حماسه ۹ دی یک حادثه ای برای خنثی‌سازی توطئه‌های عوامل داخلی و خارجی بود، ضرورت دارد که این حادثه و همچنین فتنه ۸۸ را هر ساله مورد بازخوانی قرار دهیم.

 

 

کد N653375

وبگردی