آفتاب

تونی بلر خوش بین نیست

تونی بلر خوش بین نیست

ایرنا نوشت:

تونی بلر' نخست وزیر پیشین انگلیس ضمن ابراز حمایت از 'اد میلیبند' رهبر حزب کارگر گفته که این حزب در خطر از دست دادن پیروزی در انتخابات عمومی این کشور در سال 2015 میلادی است.

به گزارش ایرنا، تونی بلر در گفت وگویی که روز چهارشنبه در نشریه اکونومیست منتشر شد، گفته که انتخابات آینده انگلیس که قرار است در ماه می برگزار شود 'صحنه رقابت میان دو حزب سنتی چپ گرا و راست گرا و با یک نتیجه سنتی است'.

رهبر پیشین حزب کارگر انگلیس، در پاسخ به این سووال که آیا منظور شما از این نتیجه سنتی ، پیروزی محافظه کاران است، عنوان کرده است: بله

وی همچنین در این گفت وگو با ابراز تردید نسبت به توانایی های 'اد میلیبند ' برای انطباقش با تحولات و نیازهای روز گفته که وی متقاعد شده است که موفقیت حزب کارگر دراین است که بتواند در مرکز تحولات و مرتبط با تمامی بخش های اقتصادی باشد.

اگرچه تونی بلر بعدا در یادداشتی در صفحه توئیتری اش نوشت که از سخنانش 'بد' برداشت شده و وی انتظار دارد که حزب کارگر در انتخابات در پیش رو پیروز شود.

اد میلیبند رهبر حزب کارگر که در ماه های اخبر بدلیل برخی از مخالفت های درون حزبی اش با فشارهای زیادی مواجه بوده ، در پیامی به مناسبت سال نو مسیحی عنوان کرده است که حزبش می تواند در انتخابات 2015 میلادی بار دیگر قدرت را از دست محافظه کاران خارج کند.

نتایج نظرسنجی صورت گرفته از سوی نشریه ' آبزرور' که اخیرا منتشر شد، نشان می دهد که برخلاف روند گذشته، محبوبیت حزب کارگر در کمتر از پنج ماه مانده به انتخابات سراسری این کشور روند افزایشی داشته است.

براساس نتایج این نظرسنجی که به طور مشترک از سوی موسسه 'اوپتیمون' و نشریه' آبزرور' صورت گرفته است، بیش از 36 درصد از مردم از حزب کارگر حمایت می کنند که نسبت به نظرسنجی قبلی این دو موسسه، 7 درصد رشد نشان می دهد.

این نتایج همچنین حاکی از آن است که میزان حمایت مردم از حزب محافظه کار به رهبری 'دیوید کامرون' نخست وزیر انگلیس به 29 درصد کاهش یافته است.

اما براساس نظرسنجی مشترک 'اپتیمون ' و 'ابزرور'، برخلاف نوع نگرش مردم به احزاب سیاسی، از لحاظ محبوبیت رهبران احزاب، میزان حمایت مردم از کامرون 35 درصد، اد میلیبند 22 درصد ، نیک کلگ رهبر حزب لیبرال دمکرات 13 درصد و نایجل فاراژ رهبر حزب استقلال بریتانیا 29 درصد بوده است.

در حال حاضر، حزب مخالف کارگر که دارای گرایش های چپ میانه است، از 650 کرسی مجلس عوام انگلیس دارای 257 کرسی، از 792 کرسی مجلس لردها دارای 218 کرسی و از 73 کرسی انگلیس در پارلمان اروپا دارای 20 کرسی است.

حزب محافظه کار انگلیس که به همراه حزب لیبرال دمکرات دولت ائتلافی تشکیل داده ، نیز در حال حاضر از 650 کرسی مجلس عوام دارای 303 کرسی و از 792 کرسی مجلس لردها دارای 232 کرسی و از 73 کرسی انگلیس در پارلمان اروپا دارای 19 کرسی است.

4949

کد N653352

وبگردی