آفتاب

فرانسه از آغاز 2015 نظارت بر اینترنت را در دستور کار قرار می‌دهد

فرانسه از آغاز 2015 نظارت بر اینترنت را در دستور کار قرار می‌دهد

دولت فرانسه دستور اجرایی شدن قانون نظارت بر اینترنت را که سال گذشته تصویب شد، صادر کرد. این اقدام بحث‌برانگیز که احتمالاً از اول ژانویه 2015 عملی می‌شود به مقامات اجرایی اجازه می‌دهد تا اطلاعات اینترنتی را رصد کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری راشاتودی، این دستور به ماموران اجازه می‌دهد تا به اطلاعات بخش گسترده‌ای از سرویس تلکام از جمله تماس‌های تلفنی، پیامک‌ها و اطلاعات اینترنتی افراد و اپراتورها در این کشور دسترسی داشته باشند.

قانون مذکور در دسامبر سال گذشته تصویب و موجب تعجب بسیاری شد. دو ماه پیش از تصویب این قانون، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در یک تماس تلفنی با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مخالفت عمیق خود را با شنود تماس میلیون‌ها تن در فرانسه توسط آمریکا، ابراز کرده و آن را «اقدامی غیرقابل قبول» توصیف کرده بود.

با این حال، از آغاز ژانویه 2015 دولت فرانسه خود مسوولیت کنترل ارتباطات اینترنتی کشور را برعهده خواهد داشت و «گروهی در یک وزارتخانه‌» مسوول اجرای نظارت امنیتی و دسترسی به اطلاعات خواهند بود.

این قانون که طبق آن به ماموران قدرت داده می‌شود تا با استفاده از ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی بر مردم نظارت کنند، با نام جلوگیری از ظهور تهدیدات تروریستی تصویب شده است.

قانون مذکور در حالی تصویب شد که مردم فرانسه پیش از اجرا شدن رسمی نسبت به آن اعتراض کرده بودند.

انتهای پیام

کد N653327

وبگردی