آفتاب
صبح امروز برگزار شد؛

اجلاس سراسری مشاوران امور روحانیت استانداران کشور در قم

اجلاس سراسری مشاوران امور روحانیت استانداران کشور در قم

اجلاس سراسری مشاوران امور روحانیت استانداران سراسر کشور، صبح امروز و با حضور محمدصادق صالحی منش استاندار قم و آیت الله مقتدایی در قم برگزار شد.

اجلاس سراسری مشاوران امور روحانیت استانداران سراسر کشور، صبح امروز و با حضور محمدصادق صالحی منش استاندار قم و آیت‌الله مقتدایی در قم برگزار شد. 

به گزارش ایلنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق صالحی منش استاندار قم در این اجلاس که در تالار امام رضا(ع) استانداری قم برگزار شد، خواستار دغدغه مندی مشاوران امور روحانیت استانداران به ارتقای فرهنگی استان ها شد.

وی در ادامه ابتکار وزیر کشور در انتخاب یک روحانی به عنوان مشاور در امور روحانیت را قابل تقدیر دانست و افزود: استانداران نیز در ادامه ی این حركت نسبت به انتصاب مشاورین این حوزه اقدام نمودند.

استاندار قم با تاکید براینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی نظامی دینی و منتسب به روحانیت است، خدمت به این نظام را افتخاری برای این قشر دانست و افزود: به این واسطه بالا‌ترین وظیفه مشاورین استانداران در امور روحانیت ارتقا جایگاه فرهنگی و نقش روحانیت در استانداری‌ها است.

وی دغدغه‌مندی نسبت به ارتقای فرهنگی استان‌ها را از دیگر وظایف مهم مشاوران استانداران در امور روحانیت عنوان كرد و با بیان اینكه مشکلات فرهنگی در همه استان ها وجود دارند٬ افزود: در راستای حل این مشكلات مشاوران استانداران می‌توانند کمک شایانی داشته باشند.

حجت‌الاسلام صالحی منش با بیان اینکه تفاهم و همدلی بین تمام نهادها و تشکیلات‌ فرهنگی در استان‌ها باید توسط مشاوران استانداران در امور روحانیت ایجاد شود، خاطرنشان کرد: ایجاد اعتماد بین خود و استاندار و همچنین اعتماد متقابل بین استاندار و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای استانی نیز از دیگر اقداماتی است که مشاوران استانداران باید در نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مشاوران استانداران در امور روحانیت باید در زمینه عمده مسائل خود را مسئول بدانند و به دنبال حل آنها باشند، تصریح کرد: مردم از استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان ها انتظار حل مشكلات و نیازها و پاسخگویی به مطالبات آن ها رادارند.

کد N653308

وبگردی