آفتاب

صلیب سرخ و هلال احمر وب سایتی را برای بحران سوریه راه اندازی کردند

صلیب سرخ و هلال احمر وب سایتی را برای بحران سوریه راه اندازی کردند

نهضت بين‌المللي صليب سرخ و هلال احمر وب سایت جدیدی را ، برای استفاده در واکنش های بشردوستانه این نهضت نسبت به درگیری های سوریه راه اندازی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در ژنو، سایت مذکور به آدرس www.redforsyria.org اطلاعاتی را در مورد فعالیت های هلال احمر سوریه و دیگر جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر که در سوریه و کشورهای همسایه فعال اند، همچنین فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، و کمیته بین المللی صلیب سرخ در خود دارد.

در همین رابطه دکتر "عبدالرحمن عطار" رئیس جمعیت هلال احمر سوریه گفت: جمعیت هلال احمر سوریه از همان آغاز نسبت به بحران سوریه واکنش نشان داده است. اکنون چهار سال است که ما هر روز در شرایط بسیار خطرناک تلاش می کنیم تا کمک های حیاتی و لازم را به دست مردم برسانیم. بسیار مهم است که چنین تلاش هایی باعث جلب توجه و حمایت بیشتر شوند.

به گفته وی کارکنان و داوطلبان هلال احمر سوریه و شرکای آنها در نهضت، کماکان بیشترین تلاش خود را می کنند تا به نیازهای موجود در سطح کشور سوریه و منطقه ادامه دهند. دکتر عطار افزود: با این حال این چالشی بزرگ است و ما به حمایت بیشتری نیاز داریم. به عنوان اعضای نهضت، باید بیشتر کار کنیم تا به افراد تحت تأثیر این بحران کمک شود. ما باید یکصدا به انسانیت خدمت نماییم.

از سال 2011 تاکنون چهل داوطلب هلال احمر سوریه و هفت داوطلب فلسطینی در حال انجام وظیفه در سوریه کشته شده اند. با این حال، همانگونه که #REDforSyria  نشان می دهد، فعالیت های نجات بخش هلال احمر سوریه و دیگر جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر بی وقفه ادامه دارد.  آب، غذا و مراقبت های درمانی هر ماهه برای میلیون ها نفر در سوریه، لبنان، ترکیه، اردن و عراق ارائه می شود.

#REDforSyria که حاوی آخرین اخبار عملیاتی نهضت و نیز اطلاعات صوتی و تصویری و ارقام و اطلاعات به روز است، به دو زبان عربی و انگلیسی منتشر می شود. این وب سایت نمایی از شرایط بشردوستانه در سوریه و منطقه را ارائه می دهد و نیز نمایانگر واکنش های چندوجهی نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر نسبت به درگیری فزاینده ای است که خاورمیانه و فراتر از آن را تحت تأثیر خود قرار داده است.

کد N653244

وبگردی