آفتاب

پادشاه عربستان بستری شد

پادشاه عربستان بستری شد

رسانه‌های وابسته به دولت عربستان گزارش دادند که پادشاه این کشور امروز(چهارشنبه) برای انجام معاینات پزشکی راهی بیمارستان نظامی ریاض شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، عبدالله بن عبد العزیز، پادشاه عربستان که نزدیک به 91 سال سن دارد، در سال 2005 پس از مرگ برادرش،‌ ملک فهد به پادشاهی رسید. وی در چند سال گذشته در ارتباط با بیماری دیسک کمرش، چند بار مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

این برای نخستین بار است که دربار سلطنتی عربستان و رسانه دولتی این کشور راجع به مشکل پزشکی پادشاه و بستری شدن وی به این سرعت گزارش می‌دهند.

اعلام خبر رفتن ملک عبدالله به بیمارستان بر بازارهای بورس عربستان تاثیر گذاشته است. این خبر از آن جهت که عربستان نخستین صادر کننده نفت جهان است به لحاظ بین المللی نیز اهمیت دارد. با این حال تا کنون بازار نفت جهان تحت تاثیر این خبر قرار نگرفته است.

در بیانیه منتشر شده از سوی دربار پادشاه عربستان که از سوی خبرگزاری دولتی این کشور و تلویزیون دولتی پوشش داده شد، آمده است که ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، به شهرک پزشکی ملک عبدالعزیز، وابسته به گارد ملی این کشور در شهر ریاض رفته تا مورد برخی آزمایشات پزشکی قرار گیرد.

بر اساس گزارش‌ها چند دقیقه پس از گزارش خبر بستری شدن پادشاه عربستان در بیمارستان،‌ شاخص بازارهای بورس این کشور پنج درصد افت کرد اما چندی بعد مجددا سه درصد رشد یافت.

ملک عبدالله شاهزاده سلمان، برادر ناتنی خود را که 13 سال از خودش کوچکتر است در ژوئن 2012 به عنوان ولیعهد تعیین کرد. این اتفاق پس از آن افتاد که نایف بن عبدالعزیز، ولیعهد قبلی درگذشت. همچنین ملک عبدالله اوایل سال 2014 شاهزاده مقرن بن عبدالعزیز، برادر دیگر خود را به عنوان "ولیعهد ولیعهد" عربستان تعیین کرد تا فرآیند انتقال قدرت موروثی را تضمین کند.

در نوامبر 2012 پادشاه عربستان عمل جراحی 11 ساعته در همین مرکز پزشکی در ریاض انجام داده بود اما این خبر نخستین باز از سوی رسانه های عربستان انتشار پیدا نکرد.

انتهای پیام

کد N653077

وبگردی