آفتاب
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) زنجان:

بازخوانی وقایع سال 88 موجب عدم تکرار آن است

بازخوانی وقایع سال 88 موجب عدم تکرار آن است

زنجان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان برلزوم بازخوانی عوامل موثر در فتنه سال 88 تاکید کردوگفت:این بازخوانی ضمن روشن کردن ابعاد ماجراکمک می‌کندتااین فتنه مجدداتکرارنشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی متین قبل از ظهر چهارشنبه در مراسم نشست بصیرتی اساتید که به مناسبت بزرگداشت 9 دی در ستاد دانشگاه پیام نور و با حضور جمعی از اساتید این دانشگاه و دانشگاه های الغدیر، قائم و فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به اینکه فتنه سخت تر و بزرگتر از جنگ است، اظهار داشت: در قرآن کریم نیز فتنه از نظر مقیاس، کمیت و شدت بزرگ‌تر از جنگ عنوان شده است.

وی علت سخت بودن فتنه را به لحاظ جنگ نرم بودن آن عنوان کرد و ادامه داد: در جنگ نرم بحث جغرافیا مطرح نبوده و روح و مغز افراد هدف قرار دارد و همه افراد جامعه درگیر آن هستند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، تصریح کرد: مجاهدت در مقابله با فتنه نیز با توجه به اهمیت و کیفیت مبارزه سخت تر از مجاهدت در جنگ سخت است و ارزش شهادت در این میدان نیز بیشتر است.

وی افزود: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری شهدای فتنه افضل شهدای انقلاب هستند، چون فتنه بزرگ‌تر و شدیدتر از جنگ است.

حجت‌الاسلام متین با اشاره به ضرورت و اهمیت گرامیداشت حماسه 9 دی اضافه کرد: اگر مقام معظم رهبری فصل الخطاب قرار داده شود همیشه باید در مورد فتنه صحبت کرد و این روز را گرامی داشت.

وی با تحلیل فتنه سال 1388 گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی برای از بین بردن انقلاب اسلامی سه زاویه رهبری، مردم و اسلام را مورد هدف قرار داده بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان واقعه صحرای طبس، اعمال تحریم، مطرح کردن عدم رعایت حقوق بشر در ایران را از جمله اقدامات دشمن در هدف قرار دادن مردم جهت از بین بردن نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در همه حال برای از بین بردن انقلاب اسلامی تلاش می کند، فتنه سال ۷۸ کوی دانشگاه را زمینه برای فتنه ۸۸ عنوان کرد و یادآور شد: فتنه سال ۷۸ کوی دانشگاه مقیاس کوچک تر فتنه سال 1388 بود.

حجت‌الاسلام متین تاکید کرد: فتنه 88 توسط دشمنان انقلاب از پیش تعیین شده بود ولی حماسه 9 دی بدون فراخوان و توسط خود مردم خلق شد.

وی 9 دی را روز بصیرت ملت ایران دانست و اظهار کرد: این بصیرت نسبت به فتنه‌ای بود که در سال 88 بروز پیدا کرده بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، با مقایسه انقلاب اسلامی و زمان صدر اسلام خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران شعبه ای از وجود مقدس حضرت محمد (ص) در اسلام است.

در این نشست حجت الاسلام متین به سوالات اساتید در خصوص مبارزه با فتنه در جامعه پاسخ داد.

کد N652959

وبگردی