آفتاب

گارد ایتالیا صدها مهاجر غیرقانونی رها شده در دریا را به ساحل آورد

گارد ایتالیا صدها مهاجر غیرقانونی رها شده در دریا را به ساحل آورد

گارد ساحلی ایتالیا چند صد مهاجر غیرقانونی را که در میان دریا سرگردان بودند به ساحل آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، مقامات ایتالیایی گزارش کردند که گارد ساحلی این کشور در ساعت حدود ٣ بامداد، یک کشتی باری حامل حدود هفتصد مهاجر غیرقانونی را به بندر گالیپولی، در جنوب شرق این کشور آورد و مسافران آن را به یک مدرسه و یک استادیوم ورزشی محلی منتقل کرد.

قایق‌های گارد ساحلی پیشتر این کشتی را در نزدیکی سواحل بندر یونانی کورفو و در حالی یافته بودند که به شکلی غیرعادی به سوی ساحل در حرکت بود. ماموران پس از وارد شدن به کشتی، دریافتند که خدمه کشتی آن روی هدایت اتوماتیک گذاشته و کشتی را ترک کرده‌اند.

این کشتی "بلو اسکای ام" نام دارد و در مولداوی به ثبت رسیده و ماموران تحقیقاتی را به جریان انداخته‌اند تا مشخص شود که چند صد نفر مهاجر غیرقانونی، که ظاهرا اکثر آنان اهل سوریه هستند، به چه نحو در بندر ریکا در کرواسی سوار کشتی شدند.

پیشتر، نیروی دریایی یونان این کشتی را برای بازرسی در میان دریا متوقف کرده اما سپس به آن اجازه داده بود به راه خود ادامه دهد. به گفته مقامات یونانی، کشتی هنگام عبور از آب های یونان، علامت درخواست کمک اضطراری ارسال کرده بود و نیروی دریایی یونان یک فروند هلی کوپتر و دو قایق گشت زنی را برای بررسی وضعیت آن به محل اعزام کرد.

کد N652893

وبگردی