آفتاب

تکذیب نشت مواد رادیواکتیو از نیروگاه هسته‌ای اوکراین

تکذیب نشت مواد رادیواکتیو از نیروگاه هسته‌ای اوکراین

مقامات اوکراینی ادعای مطرح شده در مورد نشت مواد رادیواکتیو از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژا را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از رویترز،‌ پیش‌تر پایگاه خبری لایف‌نیوز روسیه سندی را از وزارت کنترل بحران اوکراین منتشر کرده بود که نشان می‌داد وجود نقص فنی در یکی از راکتورهای نیروگاه هسته‌ای زاپوریژا اوکراین که بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا نیز هست باعث نشت مواد رادیواکتیو در دو روز گذشته شده است و هم اکنون میزان مواد رادیواکتیو موجود در فضای این منطقه 16 برابر حد نرمال است.

این در حالی است که سه تن از مقامات وزارت کنترل بحران اوکراین و نیروگاه هسته‌ای زاپوریژا در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز این مسأله را تکذیب کرده‌اند.

یکی از مقامات وزارت کنترل بحران اوکراین در این باره به رویترز گفت: هم اکنون نیروگاه بدون وجود هیچ‌گونه نقص و مشکلی به فعالیت خود ادامه داد.

پس از بروز ناآرامی‌ها از سوی روس‌گرایان جدایی طلب در شبه جزیره کریمه اوکراین و پیوستن این جزیره به خاک روسیه؛ روابط اوکراین و روسیه به بدترین سطح خود رسیده است.

هم‌چنین پس از تصمیم مقامات اوکراینی مبنی بر جایگزینی شرکت وستینگ هاوس آمریکا با روسیه برای تأمین سوخت هسته‌ای مورد نیاز اوکراین، مقامات روسی اعلام کرده‌اند که چنین اقدامی ایمنی و امنیت نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین و اروپا را به خطر خواهد انداخت.

انتهای پیام

کد N652874

وبگردی