آفتاب
امیری:

نهاد روحانیت هیچ وابستگی به دولت ندارد

نهاد روحانیت هیچ وابستگی به دولت ندارد

قم - قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد که نهاد روحانیت به عنوان یکی از نهادهای مستقل هیچ گونه وابستگی به دولت ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی امیری بعدازظهر چهارشنبه در دیدار با آیت‌الله العظمی جوادی آملی با بیان اینکه وزارت کشور سعی می‌کند درک درستی از جایگاه ویژه روحانیت داشته باشد اظهار کرد: نهاد روحانیت در جامعه ما به عنوان یک سرمایه اجتماعی تاثیرگذاری زیادی دارد، به ویژه اینکه نهاد روحانیت هیچ وابستگی به دولت ندارند و یک نهاد مستقل است.

وی تاکید کرد: همین استقلال نهاد روحانیت باعث شده که این نهاد تحلیل درست و واقع بینانه‌ای از مسائل کشور داشته باشند.

معاون وزیر کشور از نهاد روحانیت به عنوان بهترین نهاد برای ارتباط مردم و وزارت کشور یاد کرد و گفت: وزیر کشور پس از انتصاب حجت‌الاسلام نمازی به عنوان مشاور امور روحانیت، به همه استانداران ابلاغ کرد که یک روحانی فاضل و متعهد را به عنوان مشاور برگزینند.

امیری از انتخاب مشاوران امور روحانیت برای ۳۰ استاندار کشور خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه مشاوران امور روحانیت رابط خوبی بین مردم و استانداران هستند.

وی اضافه کرد: حجت‌الاسلام نمازی هم برنامه‌های خوبی برای مشاوران امور روحانیت استانداران دارد و برای بررسی مسائل امور روحانیت به استان‌های کشور سفر می‌کند. بعضی از مسائل در استان‌ها، برخی در وزارت کشور و نیز بعضی مسائل در هیئت دولت مطرح و تلاش می‌شود برطرف شود.

قائم مقام وزیر کشور با اشاره به برگزاری همایش دو روزه مشاوران امور روحانیت استانداران کشور تاکید کرد: در روز نخست این همایش از دست اندرکاران نهادهای حوزوی برای تبیین فعالیت‌ها و راه‌های مشارکت دعوت شده و در روز دوم برنامه دیدار با مراجع تقلید تدارک دیده شده است.

کد N652855

وبگردی