آفتاب

یک مقام دیگر چین به فساد مالی متهم شد

یک مقام دیگر چین به فساد مالی متهم شد

آژانس مقابله با فساد حزب حاکم کمونیست چین امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، مدیر اجرایی سابق دومین شرکت مخابراتی این کشور موسوم به "یونیکام" را به اتهام اختلاس تحت پیگرد قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "ژانگ ژیجیانگ" که پیشتر رئیس شبکه بخش سازه‌های "یونیکام" بود، در فهرست افرادی قرار گرفته که توسط آژانس مقابله با فساد حزب حاکم چین تهیه شده و به زودی به خاطر اختلاس تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. در این فهرست کمپانی ملی پترولیوم چین نیز قرار دارد.

کمیسیون مرکزی برای تحقیقات فساد که دیده‌بان و ناظر اقدامات مفسدان مالی و اقتصادی حزب حاکم چین است، اعلام کرد. مدیر اجرایی سابق این کمپانی مخابراتی از جایگاه و نفوذ فرد برای دریافت و پرداخت مبالغ زیاد اختلاس استفاده کرده است. وی احتمالا از حزب اخراج می‌شود.

سخنگوی این شرکت مستقر در هنگ‌کنگ از اعلام جزئیات درباره پرونده مدیر اجرایی یونیکام امتناع کرد.

یونیکام دو هفته قبل این مدیر اجرایی را از سمتش برکنار کرد پس از آنکه نام وی از فهرست کمیته مقابله با فساد حزب حاکم اضافه شد. یکی دیگر از مدیران اجرایی این شرکت هم پیشتر به خاطر انجام تحقیقات به اتهام اختلاس اخراج شد.

ماه گذشته میلادی، مقام‌های مقابله با اختلاس چین اعلام کردند که باید توجه خودشان را به سمت شرکت‌های دولتی رو به رشد این کشور معطوف کنند چراکه این شرکت‌ها مدت‌هاست با وجود اصلاحات از جانب رهبران مرکزی با فساد و سوءمدیریت مواجه‌اند. جدیدترین کمپین مقابله با فساد برای از میان برداشتن اختلاس و فساد مالی در بخش مخابرات چین در 2011 صورت گرفت به طوری که تعداد زیادی از مدیران اجرایی موبایل چین به اتهام فساد و اختلاس بازداشت و یکی از آنها به مرگ محکوم شد.

انتهای پیام

کد N652752

وبگردی