آفتاب

اعتراف فرماندهان آمریکایی: داعش را نمی‌فهمیم!

اعتراف فرماندهان آمریکایی: داعش را نمی‌فهمیم!

همزمان با ادعای باراک اوباما مبنی بر روند رو به رشد پیشرفت‌های حملات هوایی علیه داعش، برخی مقامات نظامی ارشد معتقدند، آمریکا در طولانی‌مدت برای مبارزه با این گروه تروریستی به فهم روانشناسانه از آن نیاز خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، فرمانده نیروهای عملیات ویژه آمریکا در خاورمیانه در این‌باره گفت: ما این گروه را درک نمی‌کنیم و تا آنها را نفهمیم نمی‌توانیم آن را شکست دهیم.

براساس گزارش نیویورک تایمز، ژنرال مایکل ناگاتا، یکی از برجسته‌ترین ژنرال‌ها برای مبارزه با داعش است که ظاهراً توسط اقدامات این گروه تروریستی سردرگم شده است. او برای فهم راز داعش گروهی متشکل از کارشناسان تشکیل داده است.

وی در این باره تاکید کرد: ما عقیده این گروه را شکست نداده‌ایم، ما حتی این عقیده را نمی‌فهمیم.

دشمن عجیب و غریب

مهمترین نگرانی پنتاگون اکنون این است که داعش چگونه مناطق غصب شده و مردم آن را کنترل می‌کند. گفته می‌شود ناگاتاو، کارشناسانش در حال بررسی تاکتیک‌های روانشناسی این گروه برای ترساندن مردم، مذاهب و اقلیت‌های مذهبی و همچنین کنترل اقتصادی هستند.

تلاش برای فهم داعش طی یک ماه گذشته و با بروز تمایل این گروه برای گسترش به عربستان، اردن، لبنان و لیبی افزایش یافته است.

همچنین تعداد اعضای این گروه با عضوگیری‌های جدید در هر ماه 1000 نفر افزایش می‌یابد.

ناگاتا با اشاره به نگرانی‌ها درباره گرایش جوانان به این گروه خاطرنشان کرد: داعش جذابیت خاصی دارد که برایش منابع، استعداد، سلاح و ... تامین می‌کند.

این ژنرال ارشد آمریکایی همچنین در حال بررسی چگونگی استفاده داعش از رسانه‌های اجتماعی است. در این بررسی‌ها گروه ناگاتا به دنبال افرادی است که در منطقه به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند. این افراد می‌توانند به فهم نیروهای آمریکایی از جنبه‌های روانشناختی، احساسی و فرهنگی کمک کنند.

قرار است گروه تحت سرپرستی ناگاتا ماه آینده گزارشی را از تحقیقات خود ارائه دهند با این حال هنوز سوالات بسیاری برای پاسخ دادن درباره داعش باقی مانده است.

انتهای پیام

کد N652728

وبگردی