آفتاب
آیت الله نوری همدانی:

ایران پیشرفت های خوبی در زمینه نظامی دارد

ایران پیشرفت های خوبی در زمینه نظامی دارد

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: پیشرفت ها و قدرت نظامی ایران سبب شده تا آمریکا جرأت حمله به این کشور را نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر چهارشنبه در دیدار جمعی از مسئولان تائید محتوا و ضوابط شرعی سپاه پاسداران کشور و جمعی از دانش آموزان مدرسه خاتم الانبیا پردیسان اظهار داشت: در احادیث ائمه(ع) آمده است که باید فرزندان را گرامی بداریم و آن‌ها را به درستی تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرزندان امروز ما در آینده از افرادی هستند که کشور را پیش می‌برند، گفت: فرزندان ما آینده سازان این کشور هستند، باید فرزندان خود را از‌‌ همان کودکی با فرهنگ اهل بیت(ع) و نماز و قرآن آشنا کرد.

استاد برجسته حوزه ادامه داد: شهدا از کودکی با سیره اهل بیت(ع) آشنا شدند و فرهنگ اهل بیت(ع) منجر شد شهدا رشادت‌ها و ایثارگری را در ۸ سال دفاع سرلوحه کار خود کنند.

وی تصریح کرد: باید از تاریخ عبرت گرفت و انسان فقط به ظاهر ماجرا یا واقعه نگاه نکند و باطن حادثه را هم مورد توجه قرار دهد.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: ما با نگاه به ساختار نظام به بزرگی خداوند می‌رسیم که همه چیز را در جای خود قرار داده است و هیچ خللی در نظام آفرینش به وجود نمی‌آید.

باید زندگی ائمه را الگوی خود قرار دهیم

وی تأکید کرد: زندگی ائمه(ع) آموزنده و دارای درس‌ها و نکات مهمی است و ما باید با مطالعه و الگوبرداری از زندگانی آنها رستگار شویم.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: دشمنان برای مقابله با شکل گیری انقلاب هرکاری می‌کنند، امام خمینی(ره) فرمودند: که برای رسیدن به انقلاب و تبعیت از اسلام باید خون داد تا این انقلاب به ثمره بنشیند.

وی اظهار داشت: ایران پیشرفت‌های خوبی در زمینه نظامی دارد و قدرت نظامی ما سبب شده تا آمریکا جرأت حمله به ایران را نداشته باشد، اگر ایران قدرت نظامی نداشت داعش به جای حمله به سوریه و عراق به ایران حمله می‌کرد.

آیت الله نوری همدانی عنوان کرد: ما برای پیروزی انقلاب خون‌های زیادی دادیم و مشکلات و سختی‌های زیادی را متحمل شدیم ولی در ‌‌نهایت با تحمل همه سختی‌ها انقلابمان به پیروزی رسید.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ۸ سال جنگ تحمیلی بیان کرد: اگر در ۸ سال جنگ تحمیلی جوانان ما به جبهه نمی‌رفتند و از خاک کشور دفاع نمی‌کردند این انقلاب پابرجا نمی‌ماند و از بین می‌رفت.

کد N652712

وبگردی