آفتاب

آزادسازی 490 میلیون دلار دیگر از دارایی های مسدود شده ایران/ پول به کدام حساب واریز شد؟

آزادسازی 490 میلیون دلار دیگر از دارایی های مسدود شده ایران/ پول به کدام حساب واریز شد؟

بانک مرکزی اعلام کرد: اولین قسط از مرحله سوم آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران روز جاری(چهارشنبه) به حساب بانک مرکزی واریز شد.

به گزارش خبرآنلاین، براساس توافق های به عمل آمده مقرر شده است تا 10 تیر سال آینده 4.9میلیارد دلار از سرمایه های ایران در بانک های خارجی در قالب اقساط 490 میلیون دلاری آزاد و منتقل شود.

براین اساس،مبلغ 490 میلیون دلار از منابع بانک مرکزی در کره جنوبی به حساب این بانک در کشور عمان انتقال یافت.

نمایندگان ایران و 1+5 پس از آنکه نتوانستند تا سوم آذر ماه / 24 نوامبر به توافق جامع دست یابند مذاکرات خود را برای مدت هفت ماه و هفت روز دیگر تا اول جولای 2015 میلادی تمدید کردند.

بر این اساس، توافق ژنو نیز برای دومین بار تمدید و قرار شد در 4 ماه اول دوره تمدید، طرفین به توافق کلی یا سیاسی دست یابند و در سه ماه بعدی، جزییات و ضمائم توافق را مکتوب کنند.

پس از تمدید مذاکرات، نمایندگان ایران و 1+5 در سطح معاونان وزرای خارجه یک دور در ژنو سوییس با یکدیگر مذاکره کردند که آخرین دور مذاکرات طرفین در سال 2014 میلادی بود.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات نیز 15 ژانویه در سطح معاونان وزرا برگزار می شود و جمهوری اسلامی ایران برای هر نتیجه ای آمادگی دارد.

/212 212

کد N652709

وبگردی