آفتاب

رونمایی از سند هویتی "حسن حبیبی" در همایش مهندسی فرهنگ نام و نام‌گزینی

رونمایی از سند هویتی "حسن حبیبی" در همایش مهندسی فرهنگ نام و نام‌گزینی

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: به مناسبت هفته وحدت مقارن با میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی( ص) همایش مهندسی نام و نام گزینی در تهران و مراکز استانها و شهرستانها بر گزار می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت احوال، دکتر محسن کرمی، مشارکت مردم در فرآیند گزینش نام‎های اصلح، استفاده از تجربیات و دیدگاه‌های صاحب‌نظران و اساتید دانشگاهی را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش جهت بررسی چالش‎های موجود عنوان کرد.

وی با بیان اینکه آشنایی با نحوه انتخاب نام‌های مناسب برای فرزندان از دیگر اهداف این همایش است گفت: تکوین شخصیت، جامعه پذیری، تعامل با جامعه، فعالتر شدن حضور افراد و توجه به شان و کرامت انسانی از آثار انتخاب نام نیکو برای نوزادان است.

کرمی محورهای پژوهش، تحقیقات و مقالات ارائه شده به این همایش را به شرح زیر اعلام کرد:

فرهنگ سازی انتخاب نام های نیکو – رویکردهای جدید در انتخاب نام – نام های خارجی کدامند و سایر سازوکارهای تعیین نام های خارجی چیست ؟ قومیت های ایرانی و نامگذاری – نقش فرهنگ اسلامی در نامگذاری ایرانیان – تأثیر اسطوره ها ( مذهبی – ملی) در نامگذاری ایرانیان – تحلیل تاریخی نامگذاری ایرانیان – حقوق کودک و انتخاب نام – هویت و انتخاب نام – نام و همبستگی اجتماعی – معنای ذهنی واژه ها و تأثیر آن بر نامگذاری ایرانیان – فلسفه نام گذاری و آئین های نامگذاری در ایران .

همچنین این همایش با حضور شخصیتهای علمی و فرهنگی و سخنرانی حجت الاسلام تقوی رییس سیاست گذاری ائمه جمعه و دکتر منصوری لاریجاری برگزار می شود.

شایان ذکر است، در این همایش فرهنگی از سند هویتی مرحوم دکتر حسن حبیبی رییس سابق فرهنگستان نیز با حضور خانواده محترمشان رونمایی می شود.

انتهای پیام

کد N652565

وبگردی