آفتاب
مظفر:

درسهای عبرت فتنه ۸۸ را به جوانان منتقل کنیم

درسهای عبرت فتنه ۸۸ را به جوانان منتقل کنیم

قزوین- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه ۸۸ تلخ ترین رویداد سیاسی کشور است که درس های عبرت آمیز آن باید به نسل جوان منتقل شود تا همگان تحلیل درستی از واقعیتهای سیاسی کشور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، بزرگداشت حماسه ۹ دی ماه ظهر چهارشنبه با حضور حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان، جمع کثیری از معلمان و فرهنگیان بسیجی در سالن اجتماعات شهیدرجایی تربیت معلم قزوین برگزار شد.

حسین مظفر در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی در میان نظامهای لیبرال و سوسیالیستی توانست حاکمیت الهی را در حیات اجتماعی متجلی کند و ترکیبی از خداگرایی و مردم گرایی را به جهان ارائه کرد که نمونه ندارد.

وزیر سابق آموزش و پرورش تصریح کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی توطئه دشمنان آغاز شد و تحریم، تهدید، جنگ نابرابر، ترور شخصیت ها و ایجاد تفرقه و ناامنی از کارهایی بود که دشمنان بر ما تحمیل کردند و ملت صبور ایران اسلامی سختی های فراوانی کشیدند تا نظامی که با نثار خون هزاران شهید به دست آمده حفظ شود و بتوانند بر سرنوشت خود حاکم باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ملتی که دست سلطه بیگانگان را از منابع کشور قطع کرد با سربلندی در بسیاری از عرصه های مهم سیاسی به صحنه آمد و نشان داد در دفاع از ارزش های نظام اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد و تا پای جان ایستاده است.

فتنه ۸۸ تلخ ترین رویداد سیاسی کشور بود

مظفر در ادامه از فتنه ۸۸ به عنوان تلخ ترین رویداد سیاسی کشور یاد کرد و اظهارداشت: این فتنه شیرینی حضور مردم در انتخابات را تلخ کرد و زمینه ای فراهم کرد تا دشمنان دندان طمع خود را برای غارت ثروت کشور تیز کنند.

وی بیان کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت ۹ دی فقط برای محکوم کردن فتنه گران نیست زیرا جرم آنها محفوظ است بلکه درس گرفتن از تاریخ است تا بدانیم ساده اندیش نباشیم و با بصیرت و تحلیل رویدادها لازم است این تجربه را به دیگران هم منتقل کنیم.

مظفر گفت: اگر اهل تحلیل و بصیرت نباشیم نمی توانیم از حوادث جان سالم بدر ببریم و باید بدانیم خسارات فراوانی از ناحیه فتنه به کشور، نظام، مردم و رهبری وارد شد و شاهد ریزش و رویش هم بودیم.

ریزش خواص بی بصیرت و رویش جوانان ولایی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارداشت: در کنار ریزش برخی خواص بی بصیرت خوشبختانه فتنه ۸۸ موجب رویش نسلی جوان و با نشاط نیز شد تا انقطاع نسلی صورت نگیرد و بتوانیم این حادثه را با همه تجارب و عبرتها به آیندگان نیز منتقل کنیم.

مظفر بیان کرد: در جریان فتنه همه شیاطین و رسانه های غربی آمدند و پیاده نظام داخلی نیز ساده لوحانه با آنها همکاری کردند و مثلث شوم سفارتخانه ها، رسانه های بیگانه و اتاق های فکر بیگانه همه توان خود را به کار گرفتند تا به نظام آسیب بزنند و اگر هوشیاری رهبری، حضور مردم در صحنه نبود سرنوشت کشورهای منطقه را پیدا می کردیم.

وزیر سابق آموزش و پرورش استان تصریح کرد: علیرغم آن که نظام و رهبری مدارا کردند و جلسه اختصاصی با معترضان گذاشتند و در خطبه های نماز جمعه رهنمود دادند و ۱۰ درصد صندوقها بازشماری شد اما فتنه گران به هشدارها توجه نکردند و مشخص شد این موضوع فراتر از اعتراض های انتخاباتی است مردم به صحنه آمدند.

مظفر گفت: شاید اعتراض هادر ابتدا ساده و قابل قبول بود اما به تدریج که به حرکتی براندازانه تبدیل شد و شعارهای ساختارشکنانه آغاز شد و در عاشورای حسینی هتک حرمت شد و بسیجیان کتک خوردند و رهبری فرمودند اینها به دنبال باج خواهی هستند و ما باج نمی دهیم، خون ملت جوشید و مردم با همه وجود به صحنه آمدند تا از ارزش های اسلامی دفاع کنند.

حماسه ۹ دی پیوند امت و رهبری

وی در ادامه بیان کرد: حماسه ۹ دی پیوند ناگسستنی بین امت و امام، روز دل سپردن مردم به رهبری، تجدید میثاق با شهدا و اعلام همبستگی با شهدا بود و غبار از چهره فتنه زدوه شد و ماهیت براندازان مشخص شد.

مظفر تصریح کرد: ۹ دی ماه پایان دادن به شرارت ها بود و حق و باطل مشخص شد و امروز باید آگاه باشیم که همه نیازمند بصیرت و هوشیاری هستیم تا با درک درست از جامعه از آسیب ها جلوگیری کنیم.

این مسئول گفت: نسل جوان باید ساده اندیش نباشد و به جای شخصیت گرایی دنبال حقیقت گرایی باشد زیرا نخبگان در نظام اسلامی تا زمانی مورد احترام و تکریم هستند که از مسیر دین، اخلاق و ارزش های اسلامی خارج نشوند و در هر شرایط نخبگان در هر شرایطی که باشند و با هر عظمتی نمی توانند ملاک حق و باطل باشند.

وی بیان کرد: مطالعه تاریخ نشان می دهد طلحه و زبیر با آنکه از نزدیکان پیامبر و صحابه بودند اما چون مسیر ناحق رفتند به اسلام آسیب زدند اما حر چون توبه کرد بخشیده شد و در تاریخ ماندگار شد و ما هم امروز با همان وقایع روبه رو هستیم و خواص ما مانند زبیریان از مسیر انقلاب خارج شدند و فرصت توبه را از دست دادند.

مظفر بیان کرد: هرگز نباید در خصوص فتنه که پیچیدگی زیادی دارد قضاوت سطحی کرد بلکه نیازمند قدرت تشخیص هستیم تا بدانیم خیلی از مقدس ها هم در طول تاریخ دچار اشتباه شدند و امروز هم برخی که حق را می بینند اما دم نمی زنند و دنبال سهم خواهی هستند.

وی اضافه کرد: زمان شناسی و درک موقعیت ها هم مهم است و مردم هر وقت که اسلام، نظام، امام، رهبری نیازمند است باید در صحنه حاضر شوند و امروز باز هم می گوییم هر چند دیر شده اما آنها که مسیر را اشتباه رفته اند فرصت دارند بازگردند و از اعمال خود توبه کنند.

مظفر گفت: گروهی فتنه گر می خواستند بر ملت مسلط شوند اما به یاری الهی و هوشیاری رهبری و بصیرت مردم خوار شدند و ۹ دی درس عبرتی تاریخی برای امروز و آیندگان است تا از مسیر حق خارج نشوند.

وزیر سابق آموزش و پرورش اظهارداشت: ولایت راهنمای ملت است و همه پیرو رهبری هستیم تا از فراز و نشیب ها عبور کنیم و جا دارد از استقامت ملت صبور که با پشتیبانی از رهبری دشمنان را نا امید کردند قدردانی کنیم و اعلام کنیم پیام ۹ دی مسئولیت شناسی، دشمن شناسی، وقت شناسی و درک درست از رویدادهاست.

در پایان بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین در مراسم قرائت شد.      

کد N652551

وبگردی