آفتاب

نهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، 24 و 25 دی برگزار می‌شود

نهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، 24 و 25 دی برگزار می‌شود

نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای سراسر کشور در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (24 و 25 دی) با موضوع «نقش حوزه‌های علمیه و علمای بلاد در تبیین فرهنگ و اقتصاد اسلامی» در قم برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رئیس دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اعلان این خبر اظهار کرد: نهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد، با عنایت به بیانات حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی «دامت برکاته»، به‌منظور تبیین وظایف و جایگاه روحانیت و حوزه‌های علمیه در عرصه فرهنگ و اقتصاد اسلامی در روزهای 24 و 25 دی ماه 1393 در قم، مدرسه علمیه امام کاظم (علیه السلام) با دبیری حضرت آیت الله حسینی بوشهری نائب رئیس و معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی سیریزی افزود: اجلاسیه‌های سراسری جامعه مدرسین با حضور علمای محترم بلاد، اعضای محترم جامعه مدرسین، صاحب نظران و کارشناسان حوزوی و دیگر مسئولین از سراسر کشور به صورت مستمر و دوسال یکبار در قم برگزار می‌شود. این اجلاس نهمین اجلاس سراسری جامعه مدرسین است که با موضوع نقش حوزه‌های علمیه و علمای بلاد در تبیین فرهنگ و اقتصاد اسلامی برنامه ریزی شده است.

رئیس دفتر جامعه مدرسین افزود: تجربه ارزشمند برگزاری نشست‌های تخصصی و مشارکت مدعوین در مباحث کارشناسی و جمع‌بندی کاربردی آن‌ها در اجلاسیه‌های گذشته، باعث شد تا برنامه ریزی تشکیل سه‌ کمسیون تخصصی متشکل از صاحب نظران سراسر کشور در روز 24 دی ماه 1393 در دو شیفت کاری فشرده تحت عناوین «1- نقش و جایگاه روحانیت و حوزه‌های علمیه در تبیین و تقویت اقتصاد اسلامی (با تکیه بر بررسی جریان اقتصاد مقاومتی در ایران اسلامی). 2- نقش و جایگاه روحانیت و حوزه‌های علمیه در تبیین و تقویت فرهنگ اسلامی (با تکیه بر اصلاح سبک زندگی در جامعه اسلامی). 3- نقش و جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه در تبیین و تقویت امور تبلیغی – اجتماعی (با تکیه بر بررسی جریان اصل دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه). » صورت گیرد که در این کمیسیون ها به طرح مسائل، مشکلات، راهکارها و راهبردها و جمع بندی نظرات کارشناسان پرداخته می شود.

ابراهیمی سیریزی همچنین بیان کرد: روز 25 دی ماه 1393 اجلاس عمومی برگزار می‌گردد که در این روز ضمن استفاده از رهنمودهای بزرگان، مصوبات کمیسیون های تخصصی در این جمع مطرح و نظرات مدعوین حاضر نیز بررسی و جمع بندی نهایی خواهد شد. مصوبات اجلاسیه‌ها طبق معمول به محضر مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت برکاتهم» و متولیان امور مربوطه ارسال خواهد شد و کمیته‌ای مسئول پیگیری این مصوبات خواهد شد.

انتهای پیام

کد N652538

وبگردی