آفتاب

تاجگردون: برداشت 4/1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه اتفاق نیفتاده است

تاجگردون: برداشت 4/1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه اتفاق نیفتاده است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد برداشت 4/1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه اصلاح شده، گفت که برداشتی از صندوق توسعه ملی اتفاق نیفتاده بود.

غلامرضا تاجگردون در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: کمیسیون برنامه و بودجه گزارشی را بر اساس گزارش دیوان محاسبات بررسی و به صحن علنی مجلس ارائه کرده بود اما به دلیل اینکه این گزارش حساسیت‌هایی را برانگیخته بود مجددا وارد بررسی موضوع شدیم و در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون کسانی که در این زمینه نقد داشتند رییس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد، رییس سازمان مدیریت، رییس صندوق توسعه ملی و دیوان محاسبات موضوع را بررسی کردیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این جلسه بانک مرکزی گزارشی تفصیلی ارائه کرد و دوستان هم نقطه نظرات‌شان را مطرح کردند. ماحصل این بود که گزارش کمیسیون بر اساس مستندات دیوان بوده و دروغ و کذبی در کار نبوده است. ضمن اینکه دیوان هم کماکان کار خود را ادامه می‌دهد.

وی یادآور شد: در تاریخ 26/12/92 سندی در این باره زده شده بود که بانک مرکزی اعلام کرد این سند اشتباهی زده شده و بعد آن را اصلاح کرد که هم دیوان محاسبات و هم ما این موضوع را تعیین کردیم بنابراین اشتباهی که شده بود به این منوال اصلاح کردند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته مهم برای ما این بود که تمام تخصیص خرج تخصیص عمرانی شده بود.

وی با بیان اینکه برداشتی از صندوق توسعه ملی اتفاق نیفتاده بود، اظهار کرد: در صورت جلسه هم نوشته شده بود که منشا آن معامله نفتی صورت گرفته بوده و تنها نکته‌اش این بود که دولت منابعی که هنوز به حسابش وصول نشده بود را وصول شده تلقی کرده بود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اضافه کرد که دیوان محاسبات در حال بررسی موضوع است و دولت هم مثل باقی پرونده‌ها دفاع خود را در این زمینه انجام می‌دهد.

تاجگردون در پایان با اشاره به صورت جلسه تنظیم شده در جلسه دیروز کمیسیون برنامه و بودجه با دولت، گفت: ماحصل نشست دیروز صورت جلسه شد و ما این گزارش را تقدیم هیات رییسه کردیم تا آن را جایگزین گزارش قبلی کنند.

به گزارش ایسنا، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه در مورد برداشت 4/1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی در دستور کار هفته جاری مجلس قرار داشت.

انتهای پیام

کد N652447

وبگردی