آفتاب

آمریکا 150 تانک و ماشین‌آلات زرهی در اروپا مستقر می‌کند

آمریکا 150 تانک و ماشین‌آلات زرهی در اروپا مستقر می‌کند

یکی از فرماندهان ارتش آمریکا اعلام کرد، این کشور قصد دارد تا پایان سال آتی میلادی حدود 150 تانک و ماشین‌آلات زرهی را به منظور آموزش نیروهای آمریکایی در اروپا مستقر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال بن هاجز، فرمانده ارتش آمریکا در اروپا گفت: برخی از این تجهیزات (که برای مجهز کردن یک تیپ کافی است) احتمالا در لهستان، رومانی یا کشورهای حوزه دریای بالتیک مستقر می‌شوند.

هاجز درباره تصمیم‌گیری جهت استقرار یک تیپ در اروپا اظهار کرد، این تصمیم اولین بار دو سال پیش و پیش از بحران الحاق کریمه به روسیه اتخاذ شد.

وی افزود: این مساله به این معنی است که واحد زرهی آمریکا در اوایل سال‌جاری میلادی به اروپا اعزام شده است و اکنون برای امنیت بخشیدن به متحدان اروپایی خود اگر لازم شد از این تجهیزات خود استفاده می‌کنیم.

فرمانده ارتش آمریکا در اروپا همچنین نسبت به احتمال حمله جدید جدایی‌طلبان حامی روسیه در اوکراین در بهار سال آتی ابراز نگرانی کرد.

با این حال تاکنون روسیه وجود هرگونه فعالیت متجاوزانه را رد کرده است.

وی متذکر شد، انتظار می‌رود اقدامات آمریکا از جمله افزایش برنامه‌های مانورها تا سال 2015 و 2016 ادامه داشته باشد. حفظ تجهیزات کافی در اروپا برای تیپ زرهی آمریکا نیاز آنها را به حمل‌ونقل وسایل مورد نیاز در مانورها کاهش می‌دهد.

همچنین این اقدام به این معنی است که اگر آمریکا نیازی به مجهز کردن فوری اروپا در موارد اضطراری دید، می‌تواند به سرعت دست به اقدام بزند.

هاجز در ادامه اظهاراتش با توجه به تداوم این فعالیت‌ها تا سال آتی گفت: تا پایان سال 2015، ما تمام تجهیزات یک تیپ سنگین را به اروپا منتقل خواهیم کرد. تجهیزاتی مانند سه گردان به علاوه یک اسکادران شناسایی، مراکز توپخانه‌ای و مهندسانی که در اروپا خواهند ماند.

با این حال هنوز تصمیم درباره محل نگهداری این تجهیزات زرهی اتخاذ نشده است.

به گفته فرمانده ارتش آمریکا در اروپا، انتظار می‌رود دست‌کم یک‌ سوم این تجهیزات در مرکز آموزشی آمریکا در آلمان مستقر شود. اما ایالات متحده ممکن است برخی از این تجهیزات را در صورت تمایل کشورها و بنا به ضرورت در یکی از کشورهای حوزه دریای بالتیک، لهستان و رومانی مستقر کند.

آمریکا نیروهای خود را به طرز چشمگیری از زمان جنگ سرد در اروپا کاهش داد. این کشور اکنون حدود 30 هزار نیرو زمینی به علاوه تعداد مشابهی نیروی هوایی و دریایی در اروپا دارد.

هاجز در پایان با اشاره به فشارهای رو به افزایش بر بودجه آمریکا نسبت به عدم کاهش و تغییر تعداد نیروها در اروپا ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

کد N652305

وبگردی