آفتاب
افخم در پاسخ به ایلنا:

انتقال دفتر حماس به تهران در دستور کار نیست/ سفر خالد مشعل به تهران در برنامه وزارت خارجه است

انتقال دفتر حماس به تهران در دستور کار نیست/ سفر خالد مشعل به تهران در برنامه وزارت خارجه است

روابط ایران و حماس در مسیر خوب گذشته قرار دارد و رایزنی‌ها ادامه دارد. در خصوص سفر احتمالی خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی گمانه‌زنی‌های متعددی صورت گرفته است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سفر خالد مشعل در دستور کار است تاکید کرد: انتقال دفتر سیاسی حماس به تهران در دستور کار نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرضیه افخم در نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز در وزارت امور خارجه برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص سفر احتمالی خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس به تهران گفت: گمانه‌زنی‌های متعددی در خصوص این سفر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سفر رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران در دستور کار و برنامه است٬ اظهار داشت: هنوز زمان‌بندی این سفر صورت نگرفته و مشخص نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در باره روابط ایران و حماس یادآور شد: روابط ایران و حماس در مسیر طبیعی و خوب گذشته قرار دارد و رایزنی‌ها دراین خصوص ادامه دارد.

افخم در خصوص احتمال انتقال دفتر سیاسی حماس از دوحه به تهران نیز تصریح کرد: چنین چیزی در دستور کار نیست.

وی پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا؛ در خصوص سفر ژان فرانسوا ژیرو به تهران خاطر نشان کرد: مدیر کل خاورمیانه وزارت امور خارجه فرانسه سفری به تهران داشتند رایزنی‌ها و گفتگوی مقامات ایران و فرانسه از سال پیش در خصوص مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و مسائل مورد علاقه برقرار بوده و این سفر نیز در همین چارچوب است.

کد N652231

وبگردی