آفتاب
دبیر مجمع تشخیص مصلحت؛

نظام قاطعانه و بر اساس منافع ملی موضوع حصر را حل می‌کند

نظام قاطعانه و بر اساس منافع ملی موضوع حصر را حل می‌کند

مخالف این گفتمان صدا و سیما هستم که روی اشخاص متمرکز می‌شود. از کجا معلوم همین کسانی که مقابل موسوی و کروبی هستند٬ فردا فتنه بزرگ درست نکنند؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت در برنامه متن-حاشیه با بیان اینکه دوره جملاتی مثل «خس و خاشاک» و «تازه به دوران رسیده» تمام شده است٬ گفت: نظام قاطعانه و بر اساس منافع ملی مساله حصر را حل می‌کند؛ زنده باد و مرده باد در تصمیم نظام تاثیری ندارد. بیخود برخی با پیش کشیدن مساله رفع حصر فتنه‌ای جدید را راه نیاندازند.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی با حضور در برنامه «متن حاشیه» گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی آقای طالقانی کشور را‌‌ رها کردند و رفتند شمال و کشور دچار مشکلاتی شده بود که این فتنه با تدبیر حاج احمد آقا و راهپیمایی مردم تهران پایان یافت.

وی با اشاره به نقش حاج احمدآقا خمینی در انقلاب، گفت: ایشان نقش موثری در رفع فتنه‌های انقلاب داشتند. حاج احمدآقا در روزهای نخست انقلاب آقای طالقانی را با پیکان شخصی خود از شمال به خدمت امام آوردند. آقای طالقانی بعد از دیدار با امام هم آمدند و مصاحبه جانانه‌ای در دفاع از انقلاب کردند.

رضایی افزود: در ادامه انقلاب نیز فتنه‌های دیگری همچون فتنه فرقان و فتنه قم که چند هزار نفر از جمعیت خلق مسلمان به حمایت از آیت‌الله شریعتمداری در آن شرکت کرده بودند. در ادامه نیز فتنه‌هایی همچون فتنه بنی صدر در ۱۴ اسفند، کودتای نوژه، کودتای قطب‌زاده، ماجرای ولایت مطلقه فقیه، فتنه منافقین، بیت آقای منتظری، تجمع منافقین علیه قصاص، فتنه مجلسس ششم و فتنه مکتب ایرانی در دولت احمدی‌نژاد از دیگر اتفاقاتی بوده که انقلاب اسلام آن‌ها را پشت سر گذاشته است.

رضایی افزود: سال 88 به آقای موسوی گفتم که همه باید مثل گذشته وفادار به ارزش‌ها و آرمان امام باشیم. من ناراحتم که تفرقه در کشور ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ‫اگر فتنه یک دو ماهه جمع شده بود ما اینقدر تحریم نمی‌شدیم، گفت: اگر کروبی و موسوی با رهبری همراه می‌شدند و مسیر قانون را طی می‌کردند وضعیت بسیار بهتر بود. چون رهبری همیشه از منتقدین همیشه استقبال می‌کنند.

رضایی همچنین تصریح کرد: قبل از انتخابات، میرحسین به من گفت که بیا و در کمیته صیانت از آرا شرکت کن ولی من قبول نکردم. آقای جنتی و آقای یزدی زمانی که من برای اعتراض به شورای نگهبان رفتم از من تشکر کردند و گفتند که تو اخلاقی رفتار کردی.

وی با بیان اینکه بعد از انتخابات به کروبی زنگ زدم و گفتم من به شورای نگهبان رفتم و برخورد خوبی با من داشتند شما بیا و اگر اعتراضی داری اعلام کن، افزود: کروبی پاسخ داد گفت صبر کنید تا با موسوی مشورت کنم. موسوی هم گفت باید با ستادم مشورت کنم. فردای آن روز مشخص شد که حرف من را قبول نکرده‌اند.

محسن رضایی همچنین تأکید کرد: من خودم به‌عنوان یکی از نامزد‌ها، در هیچ‌کدام از راهپیمایی‌ها شرکت نکردم و مسیرم یک مسیر قانونی بود.

این کاندیدای ریاست جمهوری سال ۸۸ در ادامه به تلاش خود برای حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد در سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: خیلی تلاش کردم که ایشان را به این جلسه بیاورم ولی ظاهراً ایشان به شمال رفته بودند و نشد که شرکت کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: من اگر آن سال اختیاری داشتم یا پوزیشن بیشتری می‌داشتم، مسئله را حل می‌کردم. کاملاً برایم روشن بود که قابل حل بود.

وی با اشاره به اینکه بعضی از افرادی که در راهپیمایی ۹ دی حضور داشتند دستبند سبز به دست داشتند، خاطرنشان کرد: همین امر موجب شد که من مطمئن شدم که مسئله تمام شده است، یعنی ۹ دی را فقط طرفداران احمدی‌نژاد درست نکردند بلکه همه مردم به صحنه آمدند و از نظام و رهبری دفاع کردند.

رضایی ادامه داد: بعد از ۹ دی به رهبر انقلاب نوشتم و گفتم در خیابان‌ها بودم و امواج مردمی را دیدم، ماجرا تمام شده است و وحدتی به وجود آمده که کاش به نخبگان منتقل شود. بعد از آن راهپیمایی نگرانی‌ام نخبگان کشور بودند، چرا که حادثه و معجزه‌ای رخ داده بود و آنجا از رهبری تقاضا کردم: فکری کنید تا نخبگان هم حول محور وحدت جمع شوند.

رضایی در پاسخ به این سؤال «آیا به عملکرد خود در سال ۸۸ نقدی هم دارید؟» اظهار داشت: قاعدتاً ما که معصوم نیستیم. من بعضی از ملاحظات را باید کنار می‌گذاشتم و جدی‌تر وارد صحنه می‌شدم. باید سعی می‌کردیم ماجرا را زود‌تر جمع و جور کنیم. خودم همه پیش‌بینی‌ها را کرده بودم. البته سن ما رفته بالا و ما آقا محسن دوران جوانی نیستیم که آن دخالت‌ها را می‌کردیم. شاید البته این محافظه‌کاری مؤثر بود. ولی من و امثال من باید جدی‌تر وارد صحنه می‌شدیم.

رضایی در ادامه با بیان اینکه فتنه باعث شد یک جمعیتی از کادر انقلاب کنار رفتند، تصریح کرد: عده‌ای از اصلاح‌طلبان که جزو مذهبی‌ها بودند، رد صلاحیت شدند. البته من معترض و منتقد رد صلاحیت آن‌ها نیستم، بلکه می‌گویم اگر فتنه نبود این‌ها امروز در صحنه فعال بودند. اگر موسوی و کروبی فتنه را جمع می‌کردند امروز دو نیرو از نیروهای مؤثر کشور بودند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه در اعتراضات باید مرزبندی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: حتی در اعتراضات قانونی، معترضان باید مرزشان را با دشمنان و رقبای ایران در منطقه تفکیک کنند.

وی اظهار کرد: ما از این حادثه باید به این نتیجه برسیم که اگر قوای مسئول و دولتمردان، با قاطعیت وظایف‌شان را انجام داده و به‌موقع ورود کنند احتمالاً جلوی خیلی از حوادث گرفته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سؤال خطاکار‌ترین فرد در فتنه ۸۸ را چه‌کسی است٬ گفت: این گفتمان را تنزل دادن یک حادثه بزرگ به یک و دو آدم می‌دانم، در حالی که واقعاً این حادثه خسارات بزرگی برای کشور داشت. از کجا معلوم همین کسانی که مقابل موسوی و کروبی هستند فردا فتنه بزرگ درست نکنند؟ مگر موسوی و کروبی قبلاً جلوی فتنه‌ها نایستاده بودند، ولی امروز دچار فتنه شدند؟ لذا مخالف این گفتمان صدا و سیما هستم که روی اشخاص متمرکز می‌شود.

رضایی افزود: مرزبندی باید در اعتراضات باشد حتی اعتراضات قانونی و باید مرز اعتراضات با دشمنان تفکیک شود، باید جذب حداکثری و دفع حداقلی باشد. اگر قوا با قاطعیت وظایفشان را انجام دهند این نوع حوادث را نخواهیم داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با اعلام نظام جمهوری اسلامی با تدبیر قاطعانه مسئله حصر را حل می‌کند و من روی این مسئله نگرانی ندارم؛ افزود: نظام روی منافع ملی و ارزش‌های انقلاب مسئله حصر را حل می‌کند و دوباره عده‌ای نباید از این جریان یک فتنه دیگر درست کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با بیان اینکه دوره جملاتی مثل «خس و خاشاک» و «تازه به دوران رسیده» تمام شده است گفت: نظام قاطعانه و بر اساس منافع ملی مساله حصر را حل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: موسوی احساسات و عواطف هواداران احمدی‌نژاد را رعایت نکرد و البته احمدی‌نژاد هم وقتی گفت خس و خاشاک، ‌بعدش عده‌ای به خیابان آمدند. البته احمدی‌نژاد بعد از سخنرانی‌اش اطلاعیه داد و گفت که منظورش این نبوده است.

کد N652170

وبگردی