آفتاب

متهم حمله به مشرف هم اعدام شد

متهم حمله به مشرف هم اعدام شد

رسانه ها از اعدام متهم اصلی حمله به رئیس‌ جمهوری سابق پاکستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شینهوا با اشاره به ادامه اجرای احکام اعدام در زندان مرکزی پاکستان در پیشاور از کشته شدن "نیاز محمد" یکی از شبه نظامیان پاکستان و فرد نزدیک به "عدنان رشید" فرمانده ارشد طالبان خبر داد که در سال 2003 متهم به حمله به پرویز مشرف رئیس‌ جمهوری سابق این کشور شده بود.

دولت پاکستان از زمان لغو ممنوعیت حکم اعدام در ششم دسامبر تاکنون هفت شبه‌ نظامی را اعدام کرده که شش نفر در ارتباط با حمله به مشرف در سال 2003 و حمله به مقرهای ارتش در سال 2009 بودند.

اسلام آباد همچنین با انتشار بیانیه ای به درخواست مقامات سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای توقف حکم اعدام تروریست ها پاسخ داده است. در این بیانیه آمده است: مجازات جامع برای اقدامات تروریستی، قوانین بین المللی را نقض نمی کند.

در پی حمله خونین شبه نظامیان طالبان به مدرسه ای در پیشاور پاکستان که 141 کشته بر جا گذاشت، دولت این کشور ممنوعیت اجرای حکم اعدام را لغو کرد. این در حالی است که تصمیم اسلام آباد با واکنش غرب روبرو شده است. در همین رابطه "بان کی مون" دبیرکل سازمان ملل در تماسی تلفنی از "نواز شریف" نخست وزیر پاکستان خواست جلوی اعدام تروریست ها را بگیرد. همچنین اتحادیه اروپا نیز ضمن ابراز نگرانی از این مسئله، بر لزوم توقف احکام اعدام در این کشور تاکید کرد.

کد N652139

وبگردی