آفتاب
آیت الله خاتمی:

تضعیف و شکستن اصل ولایت فقیه هدف اصلی فتنه گران بود

تضعیف و شکستن اصل ولایت فقیه هدف اصلی فتنه گران بود

بجنورد ـ امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: فتنه گران در سال ۸۸ به دنبال شکستن اصل ولایت فقیه و تضعیف جایگاه ولایت در جامعه اسلامی بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیداحمد خاتمی سه شنبه شب در آیین گرامیداشت سالروز ۹ دی که در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با بیان این که در یوم الله نهم دی مردم برای دفاع از ولایت فقیه و اصل نظام اسلامی به صحنه آمدند، اظهار کرد: در این روز مردم بصیر ایران با لبیک به ندای رهبری نگذاشتند نقشه های شوم فتنه گران داخلی و حامیان خارجی آنها در کشور به طور کامل اجرایی شود.

وی حماسه نهم دی را تجدید بیعت و میثاق دوباره امت با ولایت دانست و افزود: حماسه ۹ دی، حماسه پاسداری از انقلاب اسلامی، ولایتمداری، بصیرت و تولی و تبری مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بود.

آیت الله خاتمی با بیان این که در یوم الله نهم دی مردم با همان شور و حرارتی که از فتنه گران ابراز بیزاری کرده و تبری جستند؛ از مقام معظم رهبری اعلام حمایت کردند، اضافه کرد: در جریان حوادث سال ۸۸ فتنه گران به دنبال براندازی نظام و تضعیف یا شکستن ولایت فقیه در جامعه بودند اما مردم با حضور خود مانع از این کار شدند.

وی با تأکید بر این که به همین دلیل باید حماسه ۹ دی برای همیشه پاس داشته شود و در این زمینه روشن گری صورت گیرد، اظهار داشت: فتنه ۹ دی اولین و آخرین توطئه دشمنان نبود چرا که این فتنه در تداوم توطئه های دشمنان نظام اسلامی قرار داشت.

به گفته وی نظام مقدس جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی در سال ۵۷ تاکنون همواره مورد هجوم توطئه های فراوانی از سوی دشمنان بوده اما به فضل الهی با حمایت مردم از نظام، این توطئه ها خنثی شده اند.

آیت الله خاتمی با بیان این که سران فتنه در سال ۸۸ به دنبال پنجه در انداختن با مقام معظم رهبری بودند، تصریح کرد: کسانی که در حال حاضر در فتنه و خیانت این افراد تشکیک می کنند و خواستار آزادی آنها هستند در واقع فتنه را تداوم می دهند.

وی تصریح کرد: فتنه گران در سال ۸۸ برای شکستن جایگاه و اصل ولایت فقیه تنها نبودند بلکه متأسفانه یک جمع روحانی نیز حتی با وجود سخنرانی بی نظیر و روشن گرانه مقام معظم رهبری در ۲۹ خرداد، با صدور بیانیه ای از اقدام فتنه گران حمایت کردند.

آیت الله خاتمی با یادآوری این که فتنه گران سال ۸۸ همان افرادی بودند که ۱۰ سال پیش فتنه کوی دانشگاه را راه انداخته بودند، اضافه کرد: فتنه سال ۸۸ یک شوخی و سوء تفاهم نبود بلکه در این جریان اصل نظام مورد هدف قرار گرفته بود اما مردم با حضور خودجوش و حمایت میلیونی خود نگذاشتند خواب دشمنان خارجی و فتنه گران داخلی برای نظام اسلامی تعبیر شود.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که مردم ما هیچ گاه فتنه سال ۸۸ و ظلم و ستم سران فتنه را فراموش نخواهند کرد، افزود: کسانی که فکر می کنند گذشت زمان فتنه ۸۸ را از یاد مردم خواهد برد کور خوانده اند چرا که از نگاه این مردم راه درست همان راه ولایت بوده و آنها هیچ گاه به طور کامل دست در دست اشخاص، احزاب و گروه های سیاسی نخواهند داد.

کد N651928

وبگردی