آفتاب
حاجی دلیگانی در تذکر آیین نامه‌ای:

عدم مشارکت نمایندگان در رای گیری‌ها اشکال شرعی دارد

عدم مشارکت نمایندگان در رای گیری‌ها اشکال شرعی دارد

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم مشارکت نمایندگان در رای گیری برای مواد لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر، گفت: عدم مشارکت نمایندگان در رای گیری اشکال شرعی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکر آیین نامه‌ای از عدم مشارکت نمایندگان در رای گیری مواد و پیشنهادهای لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر انتقاد کرد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: هم اکنون حذف یک ماده از مواد لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر به رای نمایندگان گذاشته شد که در این رای گیری 56 نفر و در رای گیری قبل 61 نفر مشارکت نکردند. چند روز پیش نیز در رای گیری برای پیشنهادی 106 نفر از نمایندگان مشارکت نکردند، عدم مشارکت نمایندگان در رای گیری برای مواد لایحه اشکال شرعی دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در تاریخ 92.3.8 در جمع نمایندگان پس از تاکید بر حضور فیزیکی نمایندگان در صحن فرمودند برخی نمایندگان در مجلس حضور دارند که در  رای گیری شرکت نمی کنند، برخی نیز با حضور در انتهای مجلس به برگزاری جلسات می پردازند که به مصلحت نیست.

وی ادامه داد: ایشان تاکید کردند حضور جسمانی و حضور قلبی در مجلس و توجه به مسائل و شنیدن حرف مخالف و موافق جزء وظایفی است که نمایندگان باید به آن توجه کنند و درخواست من از برادران و خواهران نماینده این است که به این مسئله توجه کرده و اهتمام بورزند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: مقام معظم رهبری معتقد بودند حضور قلب و جسم در جلسات مجلس مهم است.

در ادامه محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت این تذکر را وارد دانست و گفت: بنده هم از همکاران خواهشمندم که اگر رای مخالف یا ممتنع دارند با زدن کلید آن را اعلام کنند، هر چند مشارکت به معنای مخالفت یا رای ممتنع است اما باز هم اعلام رای با کلیدهای تهیه شده بیان کننده مشارکت نمایندگان است.

 

 

 

 

کد N651895

وبگردی