آفتاب

استقبال چین از تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین

استقبال چین از تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، استقبال و حمایت خود را از تلاش رهبران روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین برای یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران اوکراین اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "هوآ چونیینگ"، سخنگوی وزارت امور خارجه چین این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که پترو پوروشنکو،‌رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که با ولادیمیر پوتین، فرانسوا اولاند، روسای جمهوری روسیه و فرانسه و نیز آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در 15 ژانویه دیدار خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که برقراری صلح در شرق کشورش باید از طریق مذاکره حاصل شود و کی‌ِیف آماده است تا مذاکراتی را بر سر این مساله با غرب و شرکای مستقر در شرق اوکراین داشته باشد.

چین ابراز امیدواری کرده است که طرفین بر روی راه حل جامع، متعادل و مناسب به توافق برسند و سازش به نحوی باشد که منافع تمام طرف‌ها حفظ شود. به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، توافق صلح باید منجر به برقراری امنیت، ثبات و توسعه در اوکراین و کل منطقه شود.

تنش‌ها در حالی در مناطق شرقی اوکراین ادامه داشته است که اقدامات دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران اوکراین همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N651731

وبگردی