آفتاب
کمالی به مهر خبر داد:

تشکیل کمیته ویژه انتخاباتی حزب کار و خانه کارگر

تشکیل کمیته ویژه انتخاباتی حزب کار و خانه کارگر

دبیر کل حزب اسلامی کار با تاکید براینکه تنها شورای هماهنگی اصلاحات باید محور فعالیت‌انتخاباتی اصلاح‌طلبان باشد گفت: "شورای مشورتی خاتمی" در این زمینه تصمیم‌گیرنده نیست.

حسین کمالی، دبیر کل حزب اسلامی کار در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر از تشکیل کمیته ویژه حزب متبوعش و خانه کارگر برای انتخابات مجلس دهم خبر داد و اظهار داشت: ما در این کمیته در خصوص کاندیداهای مختلف در سطح کشور گفتگو می‌کنیم که نمایندگان فعلی مجلس و نمایندگان ادوار نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: کارهای مطالعاتی بسیار خوبی در حال انجام است و دوستان ما در سراسر کشور با برگزاری نشست های مختلف مشغول فعالیت هستند. گزارش این نشست ها به دفتر سیاسی حزب اسلامی کار منتقل می شود و بعد از یک جمع بندی نهایی کاندیداهای مورد نظر حزب اعلام خواهند شد.

جلسات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای انتخابات هنوز وارد جزئیات نشده است

کمالی گفت: احزاب و گروه های مختلف کاندیداهای مدنظر خود را خواهند داشت اما ما با گروه هایی که قصد ائتلاف با ما را دارند رایزنی می کنیم و نوعی تعامل با سایر گروه ها خواهیم شد که امیدواریم مجلس خوبی را در آینده داشته باشیم.

دبیر کل حزب اسلامی کار در پاسخ به این سوال که آیا با بزرگان اصلاح طلب و اصولگرا دیدار و جلساتی را در زمینه انتخابات داشته اید یا خیر؟ گفت: ما فعلا در درون تشکیلات خودمان جلساتی را برگزار می کنیم و فعلا دیدار و رایزنی با برخی شخصیت ها را زودهنگام می‌دانیم؛ البته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات جلساتی را در زمینه انتخابات دارد که خیلی مقدماتی است و هنوز وارد جزئیات کار نشده است.

شورای مشورتی اصلاح‌طلبان تصمیم‌گیرنده نیست

وی با اعلام اینکه ما به عنوان یک بخشی از فعالان سیاسی مطالعات و بررسی های خود را شروع کرده ایم تصریح کرد: از نظر ما شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باید محور برگزاری انتخابات برای اصلاح طلبان باشد؛ یعنی گروهی که باید نقش اساسی در این خصوص داشته باشد همین مجموعه است.

کمالی در پاسخ به این سوال که آیا با شورای مشورتی خاتمی نیز جلساتی را برگزار کرده اید و این شورا تا چه اندازه در جهت دهی اصلاح طلبان برای انتخابات نقش‌آفرین است اظهار داشت: در این شورا افراد صاحب نظر و فرهیخته ای حضور دارند که تنها می توانند نظرات خودشان را اعلام کنند.

وی افزود: اما آن مجموعه ای که باید در زمینه فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات تصمیم گیری و در سطح کشور نقش آفرینی کند همان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است.

کد N651681

وبگردی