آفتاب
همانگونه که انتظار می رفت؛

آمریکا طرح پیشنهادی فلسطین را وتو کرد

آمریکا طرح پیشنهادی فلسطین را وتو کرد

طرح پیشنهادی فلسطین در شورای امنیت در خصوص توقف اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطین با وتوی آمریکا روبرو شد و به تصویب نرسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، طرح پیشنهادی فلسطین درخصوص توقف اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، نیمه شب گذشته در شورای امنیت به رای گذاشته شد.

این در حالی است که این طرح نتوانست تعداد آرای لازم را در شورای امنیت کسب کند.

در حالی که این طرح برای تصویب شدن به 9 رای موافق از مجموع 15 رای نیاز داشت، تنها هشت کشور از جمله فرانسه، چین و روسیه به طرح ارائه شده از سوی اردن رای موافق دادند، آمریکا و استرالیا رای مخالف و پنج کشور دیگر از جمله انگلیس به این طرح رای ممتنع دادند.

 در این طرح که به پیشنهاد فلسطین و توسط اردن به شورای امنیت ارائه شد، بر رسیدن به یک توافق جامع صلح میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی طی یک سال و خروج کامل این رژیم از اراضی فلسطینی تا پیش از پایان سال 2017 میلادی تاکید شده است.

شایان ذکر است در طرح مذکور تعدیلاتی درخصوص پایتختی قدس شرقی، حل و فصل مسئله اسرای فلسطینی و توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی پیش از ارائه آن، در نشست مشورتی هیئتهای کشورهای عربی در سازمان ملل پیش از ارائه آن به شورای امنیت صورت گرفته بود.

طرح مذکور درحالی در نیمه شب گذشته به رای گذاشته شد که گمانه زنیها و احتمالات قوی از بررسی این طرح طی سال میلادی جدید حکایت داشت.

کد N651674

وبگردی