آفتاب

پیام سازمان تبلیغات اسلامی به‌مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع)

پیام سازمان تبلیغات اسلامی به‌مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع)

سازمان تبلیغات اسلامی با صدور پیامی، سالروز شهادت مظلومانه امام حسن عسکری علیه‌السلام را به ملت مسلمان و ولایتمدار ایران تسلیت گفت.

سازمان تبلیغات اسلامی با صدور پیامی، سالروز شهادت مظلومانه امام حسن عسکری علیه‌السلام را به ملت مسلمان و ولایتمدار ایران تسلیت گفت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این پیام آمده است:

«شهادت حضرت امام حسن عسکری اگر چه داغی گران برای دوستداران فرزندان فاطمه است اما این درد را با "اللهم عجل لولیک الفرج" تسکین می‌دهند و چشم به لحظه‌های ناب با او بودن دوخته‌اند. حضرت‌ مهدی‌ (عج‌) تا سحر جمعه‌ هشتم‌ ربیع‌ الاول‌ سال‌ ۲۶۰، هنگام‌ شهادت‌ امام‌ حسن‌عسکری‌ (ع‌) به‌ مدت‌ پنج‌ سال‌ در سامرا با پدر بزرگوارشان‌ زندگی‌ کردند.

ازدواج‌ مخفی‌ و طفل‌ پنهان‌ امام‌ حسن‌ عسکری‌(ع‌) این ‌پرسش‌ را برای‌ شیعیان‌ مطرح‌ ساخت‌ چه‌ کسی‌ بعد از امام‌ عسکری‌ جانشین‌ او و امام‌ شیعیان‌ خواهد بود. سال‌های‌ طفولیت‌ حضرت‌ مهدی‌ (ع‌) که‌ با وجود پنهانی‌ ایشان‌ سپری‌ می‌شد با توطئه‌ دولت‌ عباسی‌ این‌ ایهام‌ را برای‌ مردم‌ ایجاد می‌کرد که امام‌ بعدی‌ شیعیان‌ چه کسی است‌.

اما خواست خداوند متعال بر این بود که دوازدهمین اختر تابناک امامت پنهان‌ بماند تا روزی‌که‌ خداوند اراده‌ فرماید و جهان‌ را به‌ اقتدار او به‌ عدالت‌ و آسایش‌ برساند. اما مهدی‌ بسان‌ موسی‌ ناشناس‌ میان‌ مردم‌ در میان‌ خانواده‌ خود سال‌های‌ طفولیت‌ را سپری‌ می‌کرد. در منابع‌ روائی‌ از رازهای‌ بین‌ پدر و پسر اخباری‌ یافت‌ نمی‌شود و تنها از رؤیت‌ بعضی‌ اصحاب‌ خاص‌ امام‌ عسکری‌ خبر داده‌ شده‌ است‌.

حضرت عسکری دومین امام جوان پس از امام محمدتقی است که در سن ۲۹ سالگی شربت شهادت نوشید اما با این حال احادیث و روایات فراوانی از وی باقی مانده که به حیات معنوی مکتب اهل‌بیت جان تازه بخشیده و از مشکلات مسلمین فراوان گره گشایی کرده است.

به روان پاک آن پیشوای بزرگان عالم درود می‌فرستیم، همو که جاحظ ادیب نامدار عرب که دوست اهل بیت هم نبود درباره‌اش گفت: که حکیم‌ترین و خردمندترین مردم در سامراء نفس می‌کشد، و با زمزمه دعای فرج فرزند صالحش که پیشوای صالحان است، می‌گوییم السَّلَامُ عَلَیْکُمْ یَا أَهْلَ بَیْتِ النُّبُوَّةِ وَ مَوْضِعَ الرِّسَالَةِ، لعن الله قاتلیکم و ظالمیکم یا آل الله.

سازمان تبلیغات اسلامی سالروز شهادت یازدهمین پیشوای معصوم مذهب تشیع، حضرت امام حسن عسکری علیه السلام را به عموم ملت مسلمان ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال مسئلت می‌نماید همه ما را از پیروان و رهپویان اندیشه زلال معرفت و تفکر این امام همام قرار دهد.»

انتهای پیام

کد N651665

وبگردی