آفتاب

سنای افغانستان: اشرف‌غنی و عبدالله استعفا کنند

سنای افغانستان: اشرف‌غنی و عبدالله استعفا کنند

تسنیم نوشت:

اعضای مجلس سنای افغانستان با اشاره به ناتوانی حکومت وحدت ملی این کشور در معرفی کابینه و افزایش ناامنی خواستار استعفا عبدالله و اشرف‌غنی شدند.
اعضای مجلس سنا افغانستان با اشاره به عدم معرفی کابینه حکومت وحدت ملی این کشور از سوی رئیس‌جمهور و رئیس اجرایی افغانستان خطاب به عبدالله و اشرف‌غنی اعلام کردند: اگر نمی‌توانید کار را به خوبی پیش برده و در معرفی کابینه ناتوانید، استعفا کنید.

این نمایندگان سنای افغانستان دلیل بیشتر مشکلات و ناامنی‌ها را عدم معرفی کابینه از سوی حکومت وحدت ملی می‌دانند و این مشکلات را روز افزون عنوان می‌کنند.

«محمدعلم ایزدیار» معاون مجلس سنای افغانستان در همین رابطه گفت: در شرایط کنونی بی‌بندوباری‌ها افزایش یافته و فاصله بین ملت و دولت نیز رو به افزایش است.

وی همچنین مسأله سرپرستی را تجربه‌ای ناکام دانسته و افزود: مسأله سرپرستی تجربه ناکام است و حکومت باید هر چه زودتر کابینه را معرفی کند.

«داوود اساس» دیگر عضو این مجلس نیز خاطر نشان کرد: اگر عبدالله و اشرف‌غنی نمی‌توانند درست کار کنند و در معرفی کابینه ناتوان هستند شرافتمندانه استعفا دهند.

«عارف‌الله پشتون» از دیگر سناتوران افغان همین پیشنهاد را تکرار کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم که اگر نمی‌توانند، استعفا دهند.

«علی‌اکبر جمشیدی» عضو دیگر مجلس سنای افغانستان نیز در این مورد یادآور شد: بنده یک پیشنهاد مشخص برای هر 2 تیم دارم و آن این که، رئیس‌جمهور و رئیس اجرایی، صلاحیت را از این 2 تیم گرفته و خود رو در رو باهم بنشینند و اختلافات را کنار گذاشته و به همراه تمام اعضای 2 تیم در نشستی، کابینه را مشخص و معرفی کنند.

از زمان تشکیل حکومت وحدت ملی افغانستان حدود 3 ماه می‌گذرد اما هنوز کابینه جدید تشکیل و معرفی نشده و این موضوع خشم مردم و سیاستمداران افغانستان پس از یک روند طولانی انتخابات را برانگیخته است.

26149

کد N651418

وبگردی