آفتاب

حمله سایبری به سونی پیکچرز احتمالا از داخل این شرکت بوده است

حمله سایبری به سونی پیکچرز احتمالا از داخل این شرکت بوده است

یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی با استناد به شواهد یک شرکت امنیت سایبری این کشور فاش کرد که حمله هکرها به شرکت فیلم سازی سونی پیکچرز احتمالا از جانب افرادی در داخل خود این شرکت سازماندهی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، پایگاه خبری "سکیوریتی لجر" آمریکا با استناد به اسنادی که شرکت امنیت سایبری "نورسی" منتشر کرده، گزارش داد که کره شمالی مغز متفکر حمله سایبری به سیستم‌های کامپیوتری شرکت سونی پیکچرز نبوده بلکه افرادی ناراضی در داخل خود این شرکت این حمله را سازماندهی کرده بودند.

بر اساس گزارش پایگاه سکیوریتی لجر، شرکت امنیت سایبری نورسی مدارکی به دست آورده که نشان می دهد شش نفر عامل حمله به سیستم‌های سونی پیکچرز بوده‌اند که دست کم یک نفر از آنها یکی از کارمندان سابق این شرکت بوده است. این فرد که در بخش پشتیبانی فنی سونی پیکچرز کار می‌کرد کاملا به شبکه و عملیات‌های کامپیوتری شرکت آگاه بوده و چندی پیش سونی پیکچرز او را اخراج کرد.

شرکت نورسی مدعی شده که این کارمند سابق سونی پیکچرز که از عوامل اصلی سازماندهی حمله سایبری علیه شرکت خود بوده ماه مه گذشته از این شرکت اخراج شده بود و این می توانسته انگیزه برای انجام این حمله بوده باشد.

شرکت نورسی با استناد به چند سند منابع انسانی سونی پیکچرز که در اثر حمله سایبری در اینترنت انتشار یافت توانسته این متهم را شناسایی کرده و فعالیت‌های اینترنتی او در چند ماه گذشته را نیز مورد رصد قرار داد.

شرکت نورسی پس از تحقیقات درباره این شش نفر اعلام کرد که یکی از آنها کارمند سابق سونی پیکچرز بوده که سابقه فنی گسترده‌ای در این شرکت داشته است. محققان شرکت نورسی پس از ردگیری سوابق فعالیت‌های اینترنتی این فرد به چند مطلبی که وی برای اعلام خشمش از بیکار شدن و مقامات سونی روی شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بود، برخوردند.

محققان همچنین با دسترسی به چند سایت دیگر، برخی روابط با افراد فعال در گروه‌های زیرزمینی هکری در اروپا و آسیا را کشف کردند.

انتهای پیام

کد N651412

وبگردی