آفتاب

یونسی: دولت برای حمایت از اقلیت‌های دینی تدابیر ویژه‌ای پیش‌بینی کرده است

یونسی: دولت برای حمایت از اقلیت‌های دینی تدابیر ویژه‌ای پیش‌بینی کرده است

دستیار ویژه رییس‌جمهور در اموراقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی در دیدار رهبران و مانک‌های بودایی کشورهای تایلند، سریلانکا و میانمار ضمن تقدیر از سفر رهبران بودایی به ایران برای گفت‌وگو با علمای دینی و اظهار امیدواری از این‌که این دیدارها در جهت بهره مندی مردم جهان از نتایج آن ادامه یابد، گفت: علما و رهبران دینی بهترین سفرا برای ایجاد دوستی بین مردم جهان هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی روز سه شنبه در این دیدار با اشاره به وضعیت دینی و مذهبی کشورمان گفت: در ایران تنوع و تکثر دینی به رسمیت شناخته شده و قانون اساسی کشورمان بر توجه به آن تاکید دارد.

وی افزود: دولت در جهت حمایت و دفاع از حقوق اقلیت‌های دینی تدابیر ویژه‌ای پیش‌بینی کرده است.

وی با اشاره به حضور نمایندگان ادیان مختلف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ایران همه ادیان از آزادی کامل برای اجرای مناسک دینی خود برخوردارند و به طور گسترده دارای معابد و مدارس مخصوص خویش هستند.

یونسی با اشاره به اینکه هیچ اختلافی میان مردم ایران با هر مذهب و دینی که دارند، وجود ندارد، گفت: ملت ایران از گذشته دور تاکنون با پیروان ادیان مختلف زندگی مسالمت آمیز و انسانی دارند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با اشاره به روابط دوستانه و زندگی اخلاقی و انسانی مسلمانان و بودایان در طول تاریخ، گفت: متاسفانه غربی ها تلاش دارند با استفاده از افراطیون، میان شیعه و سنی و همچنین مسلمانان و بودایی ها اختلاف ایجاد کنند.

در این دیدار دکتر آشین نیان سارا از رهبران بودایی میانمار با اشاره به جایگاه ممتاز ایران گفت: برخی مقاطع در میانمار خشونت و درگیری دینی بروز می کند که البته ریشه آن در فقر دینی، مالی و فرهنگی است.

داماراستی از رهبران بودایی سریلانکا نیز با تاکید بر روابط نزدیک و دوستانه دو کشور در طول ۵۰ سال گذشته، اظهار داشت: ایران همواره در عرصه بین المللی از سریلانکا حمایت کرده است.

لاماراتسا هماهنگ کننده و مشاور رییس جمهور سریلانکا نیز گفت: رسانه های غرب سعی می کنند ایران را به عنوان کشوری با محدودیت دینی معرفی کنند در حالی که در ایران به پیروان ادیان مختلف احترام گذاشته می شود.

در ادامه این دیدار لپاتتا ناکیت رهبر بودایی تایلند اظهار داشت: بودایی ها و مسلمانان در تایلند بصورت مسالمت آمیز زندگی می کنند و هیچ محدودیتی برای فعالیت دینی آنها وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N651404

وبگردی