آفتاب

سیاست عدم تحمل تروریسم در پاکستان سوال‌برانگیز است

سیاست عدم تحمل تروریسم در پاکستان سوال‌برانگیز است

یکی از کارشناسان آمریکا گفت، سیاست عدم تحمل تروریسم در پاکستان با توجه به اکراه این کشور برای وارد عمل شدن علیه «لشکر طیبه» و مجرمان حمله تروریستی بمبئی سوال‌برانگیز و مشکوک است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی تی آی، مایکل کرپون، یکی از موسسان مرکز «استیمسون» درمقاله‌ای گفت: چگونه پاکستان سیاست جدید عدم تحمل تروریسم را در ایالت پنجاب که شبه‌نظامیان «لشکر طیبه» همچنان پایگاه‌های خود را در آنجا حفظ کرده‌اند، اجرا خواهد کرد.

کرپون به فعالیت‌های آزادانه رهبران لشکر طیبه در پاکستان اشاره دارد، با وجود آنکه نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان پس از حمله تروریستی به مدرسه‌ای در پیشاور برنامه اقدام ملی علیه تروریسم را اعلام کرده است.

در میان برنامه‌های اقدام، سیاست عدم تحمل شبه‌نظامی‌گری در ایالت پنجاب که مرکز لشکر طیبه محسوب می‌شود، وجود دارد.

وی افزود: حافظ سعید، رهبر لشکر طیبه سه هفته پیش از حمله تروریستی به مدرسه پیشاور، راهپیمایی گسترده‌ای را برگزار کرد اما هیچ‌یک از مقامات دولتی یا آژانس امنیتی جرأت مانع شدن بر سر راه این راهپیمایی را نداشت.

این کارشناس آمریکایی ادامه داد: ذکی الرحمن لخوی، یکی از بستگان حافظ که به عنوان مغز متفکر قتل عام سال 2008 میلادی بمبئی محسوب می‌شود، یک روز پس از حمله تروریستی به مدرسه پیشاور از سوی دادگاه برایش قرار وثیقه تعیین شد در حالی که نواز شریف اطلاعیه دیگری را درباره دشمنی دائمی پاکستان با خشونت‌ها و ناآرامی‌های افراط‌گرایانه منتشر کرد. اما قوه قضاییه پاکستان در حقیقت قادر نیست تا به افرادی که دست به این حمله گسترده علیه هند زده‌اند، رسیدگی کند.

کرپون گفت: در حال حاضر پاکستان دریافت‌کننده سوگواری‌های جهانی است اما اگر لشکر طیبه دست به حمله تروریستی گسترده دیگری علیه هند بزند باعث یک بحران اتمی می‌شود که در آن موقع سوگواری جایش را به محکومیت می‌دهد.

انتهای پیام

کد N651346

وبگردی