آفتاب
آیت‌الله آملی لاریجانی:

پژوهش اساس و بنیان توسعه قضایی است

پژوهش اساس و بنیان توسعه قضایی است

رییس قوه قضاییه با تاکید بر گسترش فعالیت‌های پژوهشی در دستگاه قضایی خواستار معطوف کردن پژوهش‌­های بنیادی به منظور ایجاد تحول توسعه محور در دستگاه قضایی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت الله آملی لاریجانی در دیدار اعضای پژوهشگاه قوه قضاییه با اعلام حمایت خود از اجرای طرح های پژوهشی در دستگاه قضایی گفت: کارهای پژوهشی اساس و بنیان فعالیت­‌های توسعه قضایی است و بسیاری از مبانی نظری و مفاهیم کاربردی دستگاه قضایی نیازمند انجام کارهای پژوهشی و استفاده از دانش نخبگان و متخصصان حوزوی و دانشگاهی برای توسعه و پیشرفت و دستیابی به عدالت قضایی است.

رئیس قوه قضاییه بررسی تطبیقی قوانین، اصلاح و پالایش رویه‌­ها و نقد آرای قضایی و انعکاس آن به بدنه دستگاه قضایی به منظور افزایش سطح علمی قضات را از جمله امور مهم و تأثیرگذاری دانست که در کنار نظارت بر کار قضات و ارتقای سطح نیروی انسانی و بهینه سازی ساختار دستگاه قضایی در سال­های اخیر به خوبی انجام شده است.

آملی لاریجانی خطاب به اعضای پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: فعالیت­‌های خوبی به جهت آسیب شناسی دستگاه قضایی در طول سال­های اخیر انجام شده است اما در کنار این آسیب شناسی­ها پژوهشگاه قوه قضاییه می تواند با کمک اساتید و نخبگان پژوهشی طرح­های پژوهشی تحول آفرین را برای ارتقای دستگاه قضایی در دستور کار قرار دهد.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه پژوهشگاه قوه قضاییه باید به سمت تعامل با مراکز علمی و پژوهشی خارج از قوه قضاییه برود گفت: نتیجه فعالیت­ها و پژوهش­­های انجام شده در این پژوهشگاه باید به بهبود امور و تحول در قوه قضاییه منجر شود.

در این جلسه تعدادی از اعضای پژوهشگاه قوه قضاییه به ارائه گزارش از فعالیت­‌های انجام شده در این پژوهشگاه پرداختند.

انجام پژوهش­های کاربردی مرتبط با سیاست­های کلی قوه قضاییه، مفهوم شناسی دقیق قوانین و مقررات حقوقی، برگزاری نشست­های نقد رأی در داخل و خارج از قوه قضاییه با همکاری اساتید و حقوقدانان و قضات برجسته، تهیه کتابخانه مرجع حقوقی و قضایی، ارائه آموزش­های پژوهش محور به قضات، برگزاری همایش­های تخصصی حقوقی و قضایی و جذب فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی برای انجام فعالیت­های پژوهشی از جمله اقدامات پژوهشگاه قوه قضاییه بود که از سوی برخی اعضای این پژوهشگاه گزارش­های مبسوط آن به رئیس قوه قضاییه ارائه شد.

انتهای پیام

کد N651330

وبگردی