آفتاب
در جریان سفر به چابهار صورت گرفت؛

تاکید روحانی بر تسریع در ساخت خط راه آهن چابهار – زاهدان – مشهد

تاکید روحانی بر تسریع در ساخت خط راه آهن چابهار – زاهدان – مشهد

رئیس جمهور ضمن بازدید از روند احداث خط آهنی که چابهار را از مسیر زاهدان به مشهد متصل می کند، تسریع در روند ساخت این خط آهن یکهزار و ۳۸۰ کیلومتری را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور روز سه شنبه از روند احداث خط آهنی که چابهار را از مسیر زاهدان به مشهد متصل می کند ، بازدید کرد و تسریع در روند ساخت این خط آهن یکهزار و ۳۸۰ کیلومتری را مورد تاکید قرار داد.

روحانی در این بازدید که وزیر راه و شهرسازی نیز حضور داشت، با توضیحات دست‌اندرکاران اجرای این پروژه، در جریان جزئیات عملیات احداث و نحوه پیشرفت طرح قرار گرفت.

طول این مسیر که از ورودی شرقی بندر شهید بهشتی چابهار آغاز شده و به خط آهن بافق - مشهد متصل خواهد شد، به یکهزار و ۳۸۰ کیلومتر می‌رسد که در مسیر چابهار- ایرانشهر و زاهدان با ۳۰ ایستگاه، احداث خواهد شد.

برای احداث این خط آهن اعتباری به میزان ۲ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

در حال حاضر عملیات احداث بخش اول این مسیر در حد فاصل چابهار تا ایرانشهر در چهار قطعه و به طول ۳۰۰ کیلومتر آغاز شده و در حال اجراست.

بازدید از پروژه‌های در حال احداث فولاد و پتروشیمی مکران در چابهار

بنابراین گزارش، همچنین حجت‌الاسلام حسن روحانی در جریان سفر به چابهار از محل‌های جانمایی شده برای احداث مجتمع فولاد و شهرک پتروشیمی مکران بازدید کرد.

احداث شهرک پتروشیمی مکران که با هدف ایجاد ۲۱ مجتمع پتروشیمی آغاز شده، ظرفیت تولید سالیانه ۲۵ میلیون تن محصول را دارد و عملیات اجرایی آن در ۳ فاز انجام خواهد شد.

مجتمع فولاد مکران نیز در زمینی به مساحت ۳۰۰ در پیکره هشتم منطقه آزاد چابهار در حال احداث است که در فاز نخست آن امکان‌سنجی ایجاد ۳ میلیون تن ظرفیت تولید انجام شده است و برآورد مالی احداث آن معادل ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

کد N651208

وبگردی