آفتاب

نقش سفارت انگلیس در فتنه 88 از نگاه وزیر سابق اطلاعات: با نخبگان استانی هم جلسه می گذاشتند

نقش سفارت انگلیس در فتنه 88 از نگاه وزیر سابق اطلاعات: با نخبگان استانی هم جلسه می گذاشتند

تسنیم نوشت:

وزیر سابق اطلاعات گفت: کسانی که به دنبال پایان رفع حصر سران فتنه هستند می‌خواهند نظام را فریب سیاسی دهند ولی آینده نگری نظام سبب ایستادگی در برابر فتنه شد.

مراسم سالگرد حماسه 9 دی و آئین تشییع سردار شهید حمید تقوی پیش از ظهر امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مسئولان استانی ومحلی و حضور پرشور مردم اهواز در حسینیه ثارالله این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در این مراسم، با اشاره به اینکه روز 9 دی روز بزرگی است، گفت: این روز که روز بصیرت نام دارد در اهواز تقارن خوبی با تشییع شهید سردار تقوی پیدا کرده چرا که این شهید بزرگوار برای مقابله با فتنه استکبار وارد جنگ شد و این نشانگر این است که فتنه‌ها تمام شدنی نیستند. او با بیان اینکه استکبار برای مقابله با اسلام ناب محمدی (ص) طراحی‌های خود را برای فتنه‌گری ادامه می‌دهد، گفت: در طول همه حرکت‌های الهی و نهضت‌های صورت گرفته این حرکت‌ها به مسیری رسیدند که تشخیص حق از باطل سخت است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه انسان‌ها در این مسیر به 4 دسته تقسیم شدند، عنوان کرد: دسته نخست کسانی هستند که علی‌رغم اینکه حق و باطل را تشخیص دادند به دلیل هواهای نفسانی در مسیر باطل قرار گرفتند. دسته دوم در مسیر باطل قرار گرفتند و علیه حق شمشیر کشیدند، دسته سوم کسانی هستند که حق را تشخیص می‌دهند و ساکن می‌مانند، سستی می‌کنند این اشخاص ریزش می‌کنند.او گفت: ریزش افراد در نهضت‌ها چیز طبیعی است که مصادیق آن در تاریخ فراوان است از طلحه و زبیر گرفته تا خود انقلاب ما دچار ریزش‌هایی شده و حتی در فتنه 88 کسانی بودند که با آن پرونده انقلابی باز هم دچار ریزش شدند. محوریت انقلاب ما ولایت فقیه است و رویکرد امام خامنه‌ای جذب حداکثری است اما باز هم ریزش وجود دارد.

مصلحی بیان کرد: دسته چهارم در فتنه کسانی هستند که در مسیر حق می‌مانند و به مقابله با فتنه می‌ایستند. یکی از مصادیق بارز این دسته از اشخاص شهید تقوی است، وی در دفاع مقدس حضور فعالی داشت و پس از پایان آن امروز در فتنه منطقه‌ای داعش به شهادت رسید.او در تبیین رویکرد استکبار برای مقابله با حرکت‌های الهی گفت: دشمن برای مقابله با این حرکت‌ها 3 مسیر را طی می‌کند.

وزیر سابق اطلاعات گفت: مسیر نخست دشمن برای مقابله با اسلام ایجاد شبهه است. برای فتنه 88 از یک سال و نیم قبل از انتخابات سال 88 این حرکت القای شبهه را آغاز کردند. بحث حفظ و صیانت از آرا را کسانی مطرح کردند که خودشان روزی رئیس جمهور بودند و می‌دانستند قانون اجازه تقلب را نمی‌دهد و خوب می‌دانند که این شبهه‌ای که ایجاد کردند، سبب فتنه شد.او با بیان اینکه پس از ایجاد شبهه مسیر دوم حاصل از آن بدعت است، گفت: پس از فتنه 88 و اتمام حجت مقام معظم رهبری در جلسات خصوصی و در ملاقات‌های عمومی، سران فتنه دست از فتنه نکشیدند و دلیل آن هم حمایت اشخاص معلوم الحال از آن‌ها بود.

مصلحی با بیان اینکه سرویس اطلاعاتی انگلیس در طول تاریخ برای ضربه زدن به نهضت‌ها 2 راهبرد را دنبال می‌کند، گفت: یکی از این راهبرد‌ها جذب نخبگان است که بر اساس یافته‌های ما سفارت انگلیس در ایران نیروهای ایرانی این سفارت خانه را برای برگزاری جلسه با نخبگان استانی به ویژه استان‌های بزرگ کشور اعزام کرده بود.

وزیر سابق اطلاعات حرکت‌های تروریستی در سوریه و عراق را ادامه فتنه 88 دانست و گفت: استکبار این فتنه‌گری را برای جلوگیری از موج بیداری اسلامی طراحی کرده است.او داعش را تشکیل شده از 3 جناح دانست و گفت: دسته نخست طراحی استکبار و پول دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس، دسته دوم اراذل و اوباش و دسته سوم کسانی که فریب خورده هستند که این دسته سوم پس از شناخت حقیقت داعش در حال بازگشت از این مواضع هستند.

 

 

23231

 

کد N650864

وبگردی