آفتاب
در دیدار وزیر تجارت تونس

ظریف: تنها راه فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق‌شان، راه مقاومت است

ظریف: تنها راه فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق‌شان، راه مقاومت است

نجلاء حروش، وزیر تجارت و صنایع دستی تونس صبح سه‌شنبه در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، پیرامون همکاری‌های دوجانبه و مسائل منطقه‌یی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمدجواد ظریف در این دیدار، با بیان این که تجربه انتخابات تونس، حاصل توافق و هم‌گرایی اقشار مختلف مردم تونس بود، حمایت تونس از آرمان فلسطین را مورد تقدیر قرار داد و افزود: برخوردی که با مطالبات حداقلی مردم فلسطینی در قالب پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت شد، ثابت می‌کند که تنها راهی که فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق خود دارند، راه مقاومت است.

او با اشاره به خطر افراط‌گرایی و تروریزم به عنوان درد مشترک همه کشورهای منطقه، بر ضرورت مشارکت و ایفای نقش فعال از سوی همه کشورهای منطقه در مبارزه با این پدیده شوم تأکید کرد.

وزیر خارجه کشورمان هم‌چنین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری قریب‌الوقوع هفته فرهنگی تونس در ایران، افزود: برای جمهوری اسلامی ایران روابط با تونس بسیار ارزنده است و از توسعه این مناسبات و همکاری‌ها در سطوح دوجانبه و منطقه‌یی استقبال می‌کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پیشرفت‌های علمی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران گفت: این ظرفیت‌ها در خدمت همه دوستان ما در منطقه است و ما در همه زمینه‌ها از جمله در زمینه انتقال فن‌آوری‌های نوین به کشور تونس، آماده همکاری هستیم.

ظریف هم‌چنین درباره لیبی اظهار کرد: ما از هر راه‌حلی که منجر به آرامش و حاکمیت مردمی در این کشور شود حمایت می‌کنیم و برای هرگونه کمکی در این راستا آمادگی خواهیم داشت.

وزیر تجارت و صنایع دستی تونس نیز با اشاره به اهمیت روابط با کشورهای منطقه به‌ویژه کشورهای دوست و برادر هم‌چون جمهوری اسلامی ایران برای کشورش، ضرورت گسترش همکاری‌های دوجانبه در همه زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، تجاری، گردشگری، علمی و فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.

خانم حروش هم‌چنین بر موضع کشورش در حمایت از حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای و هم‌چنین تلاش برای حل و فصل مسائل موجود از طریق مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد.

او تأکید کرد: مساله فلسطین همواره مورد اهتمام تونس بوده و امیدواریم همه کشورهای منطقه به‌صورت یکپارچه و واحد در کنار فلسطین ایستادگی کنند.

وزیر تجارت تونس هم‌چنین ضمن تجلیل از پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های علمی و فن‌آوری‌های نوین، نسبت به استفاده از این ظرفیت و تجربه ابراز امیدواری کرد.

انتهای پیام

کد N650816

وبگردی